Dierendag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Dierendag

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 December 2015 | Australië, Sydney

Dag 10. Tot ziens Port Fairy. Vandaag rijden wij richting Adelaide. In de camper voelt het weer koud aan. Ik heb het gevoel dat ik in Nederland ben. De zon schijnt wel maar het blijft fris. Ik ga dan ook, bewapend met mijn toilettas, in mijn trainingspak naar de douches van de camping. Na het douchen nog snel een ontbijtje gemaakt. Ik had Anneke belooft dat ik gebakken eieren met spek zou maken. Dus ik heb, na een week in de camper, voor het eerst de gaskraan opengedraaid. Anneke vond het heerlijk en heeft ook alles opgegeten. De afwas doe ik in de camper omdat het te fris is om in de buitenkeuken je afwas te doen. Met een volle maag verlaten wij de camping verlaten. Het is 14,5 graden maar wel zonnig. We hebben er zin in. Gisteravond liet Anneke mij zien welke route zij wilt rijden. Zo....schat, dat is een behoorlijke rit. Klopt, het zo'n 400 kilometer rijden. Start de camper en gassen maar. We gaan via Portland en Gambier richting Adelaide. We zien op de borden vrijwel direct Portland, Gambier. Richting Gambier is het nog 174 kilometer. De wegen zijn goed dus met een gemiddelde snelheid van 100 km gaan we die kant op. Als we Gordai zien dan nemen we de afslag want we gaan een Dtour maken zegt Anneke nog tegen mij. Jij hebt de stuur in handen de jij bepaalt schat. Ik vind alles goed.

Ik heb dikwijls gezegd dat ik kangoeroes in australie wil zien. Ik heb het geweten. Op the great Ocean road heb ik er twee gezien. Ja..........DOOD. ze lagen daar aan de kant van de weg. Vandaag hoop ik ze echt te zien. en ja hoor........ Ik heb er in totaal, en ik heb geturfd, 14 gezien. Ja........alle 14 hartstikke DOOD. Volgens Anneke waren het niet allemaal kangoeroes maar zaten, of eerder lagen, er een aantal walibies bij. Schat, het heeft grote achterpoten, kleinere voorpoten, een staart en het lijkt op een kangoeroe dus voor mij is het een kangoeroe. Onderweg zagen wij nog veel windmolens hoog in de bergen. Het is een ander zicht dan de windmolens op de Afsluitdijk.

De afslag Gordai kwamen wij niet tegen dus we nemen de afslag Mt Gambier. We doen de scenic route. Onderweg zagen wij een kilometers, ja klopt meervoud, lange haag met alleen maar Naaldbomen. Indrukwekkend hoor als je eerst de weg naar boven rijdt en onderweg naar beneden zo'n haag ziet. Het komt dan werkelijkheid op je af. En ja hoor midden op de snelweg een Koalabeer. Ja......DOOD. Wat is dit. Anneke heeft nog nooit in het wild, ook niet toen zij in 2008/2009 in australie was, een Koalabeer gezien en nou ziet ze er 1 is die DOOD. We hebben ook levende dieren in het wild gezien hoor. Zo zagen wij onder andere emoes, 85 kilometer voor Mt Gambier. We hebben al aardig wat gereden en ik zie dat er getankt moet worden. Kilometerstand 52969, Literprijs 1,289, 54,69 liter getankt, 70,50 Aus.dollar. Oké we kunnen weer kilometers maken.

Welcome to South Australia zien wij om 11.15 uur. We laten Victoria dus achter ons. Mt Gambier reden we binnen. Heel veel mooie huizen maar het zag er verlaten uit. Op een aantal mensen die op een veldje cricket speelden en een man die zijn hond uitliet zag je niemand. Oké, oké het is zondag hè. We gaan verder en niet lang daarna nemen wij de afslag Millecent A1. Om 11:45 uur zien wij op het bord Adelaide 444 kilometer. We parkeren even de camper en smeren een broodje en drinken wat. Je voelt dat het warmer is. Bij het eten kijken wij nog wat naar, LEVENDE, papegaaien en we gaan weer verder. Het is nu 24,5 graden. Onderweg rijden wij regelmatig langs camperrijders die hetzelfde formaat camper besturen. Wij werden dan vaak door hen begroet. Even het handje omhoog. In Nederland doen de motorrijders het onderling en in Australie de campingrijders. Ik voel mij net een brother onder de campingrijders. Misschien moet ik hier maar een chapter beginnen.

We gaan verder en volgen nu de B101 richting Kingston SE. Kijk, zegt Anneke tegen mij, een wombat. Ja............DOOD. Verder nog een egel gezien met hele grote stekels. Ja........DOOD, midden op de weg. Ik heb nog nooit zoveel dode dieren op 1 dag gezien. In Goorong zagen wij Salt Lakes. Heel apart om dit te zien omdat de omgeving kleurrijk is en dat zie je opeens een grote oppervlakte spierwit. Het is nu 15.45 uur en het is 26 graden. De ramen laten we zakken en we genieten van de wind. Met de muziek van Anouk op de achtergrond genieten wij van de omgeving. Om 16.10 uur besluit Anneke te stoppen en we gaan op zoek naar een camping. Gevonden. Als we aankomen is het 30 graden. Wat een verschil met de afgelopen twee dagen. We mochten van de beheerder zelf bepalen waar we wilden staan aangezien er amper gasten waren. We parkeren de camper, met de neus vooruit, bij een rivier. Ik stap uit en het eerste wat ik doe is zorgen voor stroom. Meteen de airco aan. Anneke zet de stoeltjes en de tafel aan het meer en ik pak de biertjes. Genieten nu. Wij kijken naar het meer en wij zien daar pelikanen zwemmen. Door een jetski die hard kwam aanvaren vlogen ze weg. Gelukkig heeft Anneke nog snel een paar foto's kunnen maken.

Kilometerstand 53372 km
Gereden 541 km

  • 20 December 2015 - 18:13

    Adri:

    Wat een ramp, ga je voor wilde dieren zie alleen maar dode wilde dieren. Hopelijk gaat het de komende dagen beter. Weer een top verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 13135

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: