Emoes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Emoes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Emoes

Blijf op de hoogte en volg Robert

19 December 2015 | Australië, Sydney

Dag 16. Alice Springs. Na het uurtje heerlijk op bed gelegen te hebben, zie het vorige verslag, even snel gedoucht, stroomkabel ontkoppelt en de zijkant weer ingeschoven en we zijn weer klaar voor vertrek. We vertrekken om 9:00uur. Het is weer ietsjes warmer geworden, 34,5 graden maar hahaha. We moeten een klein stukje terug rijden om de afslag te nemen. We moeten terug naar de camping, waar wij gisteren sliepen, om daar de afslag naar Alice Springs te nemen. Zo'n 250 km terug, hahaha. Daar is ie weer Mount Conner, maar nu aan de rechterkant. Daar is het kijk uit momentje weer.... Kijk uit voor die hagedis. Net op tijd en niet veel later nog een hagedis. We hebben al twee weken lang geen dier aangereden. Na twee uur rijden zien wij dat het nog 388 kilometer is voordat wij Alice Springs bereiken.

We zien de camping waar wij gisteren sliepen. Even de benen strekken, een plasje doen en even naar de emoes kijken. Naast de roadhouse hebben ze een aparte plek gemaakt voor de emoes die de toeristen kunnen voeren. Bij de receptie van de camping kun je voor 2 dollar voer kopen om ze te voeren. Wij hebben dit niet gedaan omdat het gewoon te heet was om naar de receptie van de camping te lopen. Anneke heeft de camper pal voor het hek geparkeerd en we hebben nog even foto's gemaakt. Zelfs de emoes hadden het warm want ze lagen daar beschut onder een boom stoïcijns voor zich uit te staren. En nu heel snel de camper weer in want je voelde de zon op je huid branden. Zo de foto's zijn gemaakt, snel de camper starten en de airco op 4. Alice Springs, nog 255 km. Ook de koeien die wij onderweg tegenkwamen hadden door de warmte de puf niet meer om maar iets te doen. Ook de koeien lagen beschut onder een boom. Het is 37,5 graden.

Aan de kant van de weg staat heel vaak aangegeven Creek.....of river.... Maar als je naar beneden kijk dan zie je dat het kurkdroog staat. Om 14:45 uur rijden wij Alice Springs binnen. Op een grote muur staat aangegeven Welcome to Alice Springs. Achter de muur staat een mast met daaraan een vlag waarvan ik denk dat dit van Alice Springs is. Even snel de camper geparkeerd en al zwetend en puffend een foto gemaakt. Nu snel boodschappen doen want de flessen water gaat in een rap tempo op. En ja hoor daar zitten ze weer. Ja... Gewoon op de grond hè. Heel veel Aboriginals. Ze blijven je maar aankijken. Als Anneke de auto parkeert voor de supermarkt dan moeten ze ook opeens naar de supermarkt. Echt op je gemak voel je je daar niet. We besluiten om niet naar het centrum te gaan. We gaan op zoek naar een camping. Onderweg weer heel veel aboriginals gezien die gewoon doelloos aan de kant van de weg zitten. In Coober Pedy dacht ik er veel gezien te hebben maar hier........Vrijwel direct vinden we een camping. Die nemen we. Achter de receptie zit een vriendelijke vrouw die ons hartelijk ontvangt. We checken in en ik vraag aan de vrouw waar die aboriginals hier wonen. Ze schijnen hier in een gemeenschap te wonen net hoer over de brug. Ik vraag wat ze de hele dag doen. Moeten ze niet werken of zo. Het blijkt dat de aboriginals zwaar gesponsord worden door de Australische regering. We parkeren de camper en we hebben WiFi. De reisverslagen even maken en plaatsen.

Eindstand 56204 km
Gereden 498 km

• 20 December 2015 - 18:55

Adri:

lekker de hele dag niks en nog geld krijgen, he lijk Nederland wel. Is het een idee om een filiaal te openen in Australië. Ik wil wel heen als vrijwilliger.