Droog - Reisverslag uit Townsville, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Droog - Reisverslag uit Townsville, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Droog

Blijf op de hoogte en volg Robert

22 December 2015 | Australië, Townsville

Dag 19. Hughenden. Vandaag, eindelijk, eindelijk doorgeslapen tot 7:30 uur. Ik voel mij fit. Anneke was om 06:00 uur op. We dachten vannacht zonder airco te kunnen slapen. Wat hadden we het mis. Zweten, zweten. Om 01:00 uur werd ik nog wakker badend van de zweer. Snel de airco aangedaan. Gistermiddag waren hier op de camping sprinkhanen. Ja,niet van die kleintjes hoor. Ze begonnen tegen de camper aan te springen. Echt een maf gezicht. Rond een uur of 8:30 ging ik douchen en toen ik terug kwam zag ik, echt waar,..... Op 5 meter afstand een adelaar op de camping. Op de camping. Hoe bizar is dat. Kijk, kijk riep ik tegen Anneke die buiten voor de camper zag. We hadden helaas geen fototoestel voor handen. Hij zag ons en vloog weg. Twee stapjes naar voren en weg was ie. Om 9:30 uur vertrokken wij van de camping. Lekker hoor zo'n luxe camping. We komen steeds dichter bij de oostkust. Anneke denkt nog drie dagen rijden. We doen nog snel boodschappen bij Coles. Ons water en fris voorraad gaat in een rap tempo op. Wat wil je met die hitte. Maar je hoort ons noet klagen hoor. Echt niet. Zo dan, flink voorraad water gekocht. We zijn klaar. Schat, ik trakteer je op een bakje koffie bij de Macdonalds hoer verderop. Na twee weken oploskoffie heb ik wel trek in een bakje koffie van vers gemalen bonen. Bij de uitgang zien we een grote groep Aboriganals zitten. Ze profiteren, denk ik, van de gratis airco. Ik moest mijn adem inhouden toen ik ze voorbij liep. Wat een stank zeg. Jeetje. Zo de boodschappen onder het bed gestopt, wat de koelkast is altijd wel goed gevuld bij ons. Ondertussen brengt Anneke het karretje terug. Klaar, we gaan. Hier rechts af want ik zag daar verderop de Mac donalds zeg ik tegen Anneke . Helaas konden wij geen parkeerplaats vinden. Die waren er wel hoor maar de camper is gewoon te lang om in zo'n vak te parkeren. Toch wel een nadeel. Maar we klagen niet hoor. Echt niet. Dan maar even tanken voordat we de snelweg opgaan. Daar.... Een tankstation. Maar goed dat Anneke had opgelet. De hoogte om bij de pomp te komen is 3.20 meter. Onze camper is 3.50 meter. In z'n achteruit de weg maar weer op. We gaan richting Cloncurry, Townsville. Townsville is nog 906 kilometer. En wij moeten naar Cairns. Dat ligt een paar honderd kilometer boven Townsville. In Cairns gaan wij duiken. We moeten dus nog even.

Om 11:40 uur houden we onze eerste stop. Anneke maakt nog wat foto's van de omgeving en ik maak de broodjes klaar. Blijf maar binnen zegt Anneke nadat ze terugkomt. Het barst weer hier weer van de vliegen. Onderweg zien koeien, en ik lieg echt niet, zo groot als een paard. Groooot, zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Het waait hard onderweg. Anneke moet vaak corrigeren met haar stuur. Top weer hoe ze het gedaan heeft. We rijden ook in een regenbui. De temperatuur daalt van 36,5 graden naar 27,5 graden. Maar zoals we het eerder hebben meegemaakt, de regenbui duurde maar een minuut.

We rijden Julia Creek binnen. Een heel rustig dorpje met een paar winkels. Niet veel bijzonders, Dat was het. We rijden er door heen kijken wat om ons heen. We zijner heel snel doorheen omdat er niet zoveel is, we rijden weer op de snelweg. Tik, tok, tak. Die sprinkhanen blijven tegen de camper opspringen. Ja.... Tegen een rijdende camper. Zeker dat er twintig sprinkhanen zijn gesneuveld, we rijden het volgende dorpje binnen. Ook hier een paar winkels en wat caravan parks ( campings). Hughenden, ons eindbestemming nog 118 kilometer. Om 16:05 uur komen wij aan en het is 37 graden. We checken in. Ik spreek nog wat met de dame achter de balie. In Hughenden heeft het de afgelopen drie jaar geregend. Er is in de afgelopen drie jaar maar 17 inch regen gevallen zegt ze. We parkeren de camper sluiten alles aan en we doen onze dagelijkse routine. Anneke kijkt of de wc's schoon zijn en de badkamer en ik maak de noodles soup. Het is schoon zegt Anneke. Gelukkig. We hebben vandaag weer kilometers gemaakt. Nog 2 dagen om de Oostkust te bereiken en the Outback achter ons te laten. Morgen gaan we weer kilometers maken. Tenminste...... Anneke dus. Ik zit er maar bij.

Eindstand 57883 km.
Gereden 520 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13145

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: