Ann zonder eke - Reisverslag uit Cannonvale, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Ann zonder eke - Reisverslag uit Cannonvale, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Ann zonder eke

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 December 2015 | Australië, Cannonvale

Dag 26. Cannonvale. Wat gaat deze dag ons brengen. Waar zal,ik beginnen. Ik werd om 4:15 uur wakker. Waarom zo vroeg zal je je afvragen. Nou omdat G€@&():(/-?!', mijn voeten nat waren. Het lekt gelukkig niet meer in de keuken maar wel bij het dakraam boven ons bed. Het zal toch niet zo zijn dat ons reis wat als een droom is begonnen nu als een nachtmerrie gaat eindigen. Om 07:00 uur is de receptie open dus een beetje geïrriteerd loop ik daar naar toe. Gelukkig zit Ann daar. Op haar kan je gewoon niet boos worden. Ann, heb je al wat gehoord van het verhuurbedrijf. Uhhh.... Nee, ik weet alleen dat die man van RACQ nog wen keer bij jullie langs is geweest. Ik ga nu bellen. Ze belt op en legt de situatie weer uit. Ze eist, voor ons, dat er iets geregeld moet worden omdat wij toeristen zijn en dat wij de omgeving willen zien. Ze bellen haar over een uur terug. Anneke is, zoals altijd, rustig en zegt, no worries, alles komt goed. Ga jij maar douchen. Daar ga ik dan. Ik sta nog geen 10 minuten onder de douche of ik hoor, Robert, Robert........ Huh is dat de stem van Anneke? Ze noemt mij nooit Robert. Ja wie is daar roep ik. Je moet opschieten want we worden zo opgehaald. We mogen op kosten van Appollo een auto huren. Nog half nat trek ik snel mijn kleren aan en hol naar de camper. We zijn precies op tijd. We worden opgehaald door een man die ons naar het verhuurbedrijf brengt. Ik praat wat met die man maar hij zegt niet veel. We mogen de auto huren waarmee we werden opgehaald. Heerlijk weer een auto die we kunnen gebruiken. Na de nodige papieren ondertekend te hebben gaan wij terug naar de camper. Het blijft maar regenen en hard ook. Dit is de tweede dag al. Maar gaat al dat regen ons tegenhouden om dingen te ondernemen. Dacht het niet hè. Oké handdoeken opgehaald en de sleutel bij Ann achter gelaten. Misschien komen ze nog. Gas er op. Anneke vond het wel fijn om in een kleine auto te rijden omdat deze auto natuurlijk veel smaller is en je noet continue op de lijnen moet letten maar........geef mij maar de camper zegt ze. Ik wil graag nog een waterval zien zeg ik tegen Anneke dus wat gaan we doen.......... We gaan naar een waterval. We gaan naar Cedar Creek Falls. Dit is ongeveer 30 kilometer rijden vanaf de camping. We zijn er. In de verte zien wij wat mensen zwemmen. We zien een gigantische hoge rots en we zien wel wat water van de rots afkomen maar het is geen waterval zoals ik mij had voorgesteld. Maar goed het blijft prachtig. Ik hoorde van de terreinknechten en op het nieuws dat er in Australie amper regen is gevallen en dat het al 3 jaar nooit zo droog is geweest. Ook horen wij de ellende op Great Ocean Road. Veel bosbranden daar en 116 huizen zijn verloren gegaan door de bosbrand. En dat te bedenken de wij er twee weken geleden er nog reden. Ik herken een paar wegen door de bergen die ze hier op tv tonen. We hebben weer geluk gehad. Omdat het zo hard regende zijn we maar weggegaan. Dan gaan we maar naar Dingo Beach. Dit was een tip van de man die ons net ophaalde. Dingo Beach is ook een strand waar schildpadden hun eieren leggen. Een prachtige strand maar de regen hè. Een paar foto's gemaakt en we gaan weer. We wilden daar gaan eten maar hebben daar geen eettentje gevonden. Jammer dan. We zijn er in ieder geval geweest. Dan gaan we maar even kijken bij Hydeway Beach. Waarschijnlijk heeft het de naam omdat het strand verstopt is achter prachtige mooie huizen. Hier zouden wij ons ook wel kunnen aarden zeggen we tegen elkaar. De weg loopt dood. We kunnen nog een stuk lopen maar die regen hè. Heel jammer. Dan maar een stukje lopen bij Airlie Beach. Altijd leuk.

We rijden terug en doen wat boodschappen bij Coles. Hè. De Thai is open. We lopen er naar toe. Nee, nee nog niet open zegt ze 16:00 uur klaar zegt e op haar beste Engels. Ik kan je vertellen dat ik haar heel moeilijk kon verstaan. Inburgeringscursus??.??? Wij brengen de boodschappen terug en gaan 15;50 uur terug. Was het NOG niet klaar. Weet je wat zegt Anneke, we brengen de auto terug en komen vanavond wel terug. Doen we zeg ik maar........ik wil nog wel wat voor Ann kopen. Dus Anneke zonde eke. Ik koop een fles witte wijn voor Ann en breng het direct naar haar toe. Ik geef haar de fles wijn en bedankte haar voor haar goede zorg. Nee......dat moet je niet doen want het is gewoon mijn werk zegt ze verlegen. Nogmaals een top wijf. Morgen is Ann er niet maar ze heeft de andere meiden al op de hoogte gebracht van onze situatie. Hopelijk komen ze morgen om de camper te vervangen of te repareren. Wij zijn er morgen niet want wij worden om 6:5o uur opgehaald. Dan gaan wij duiken op de GREAT BARRIER RIEF. Foto's plaats ik op Facebook.

Kilometerstand
Gereden 0 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cannonvale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 13137

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: