Vol is vol - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Vol is vol - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Vol is vol

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 34. Agnes Water. Het is 7:00 uur. Het is zonnig en erg warm. We hoorden gisteren op het nieuws dat het vandaag 34 graden zou worden. Vandaag maken wij er een relax dagje van en gaan we naar het strand. Anneke heeft gisteren al uitgezocht welke strand het zal worden. We gaan naar Tannum Banks/Boyne Island. Omdat de WiFi hier onbeperkt is FaceTime ik nog even met het thuisfront. Gelukkig ik krijg ze spreken. Ik hoor van Robin dat het in het noorden van Nederland erg koud is en dat sommige scholen gesloten zijn vanwege de extreem koude weer. Wat hebben wij een mazzel dat we en hier zitten zeg. Om 9:00 uur rijden we weg. Waar staat het nou. We zien geen borden met Tannum Banks. Jammer dan. De plannen zijn gewijzigd. We zien Callope. Dt klinkt aardig. We gaan die kant op. Later komen we er achter dat we dan toch te ver van one route afwijken want we moeten uiteindeljk richting Brisbane en we rijden er nu wan af. We gaan dus keren en rijden gewoon weer terug richting Gladstone. We rijden richting Miriam Vale en dan komen we zeker Tannum Banks/Boyne Island tegen. En ja hoor.....daar het bordje Tannum Banks/Boyne Island. We hebben het gevonden. We rijden een prachtig wijkje binnen en niet veel verder zien we het strand. We smeren ons in en lopen naar het strand. We zien hooguit 15 mensen en de strandwacht. We leggen onze handdoeken neer en gaan meteen zwemmen. Het water is 27 graden. Heerlijk warm dus. Ik wil dingen zien in Australie en ik stel Anneke voor om weg te gaan. Na een uur houden we het voor gezien en gaan we richting Agnes Water rijden. We rijden Agnes water binnen. Daar een I. Het is een lokale informatiecentrum. Eens kijken wat we hoer nog meer kunnen doen. We pakken een paar folders en ik krijg nog een shirtje van Anneke met daarop de tekst: Australia it's a bloody long way. Zo toepasselijk. Anneke wilde mij een plaatsje laten zien waar Thomas Cook, een ontdekkingsreiziger als eerste persoon aan de oostkust voet aan land zette. We gaan naar the toen of 1770. Een prachtig strandje met een aantal horecagelegenheden. We hebben de camper daar niet kunnen parkeren omdat het zo druk was. Dan maar een camping in de buurt opzoeken zodat we er naar toe kunnen lopen. Drie campings bezocht en alle drie geen plek meer. Dat is nou jammer. Dan maar terug de hoofdweg op. Zo'n 10 kilometer verder vinden we toch nog een camping met genoeg plekken. Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Heerlijk. Zojuist kwam er een man een foldertje brengen. Verderop heb je nog wat horecagelegenheden. Die gaan we straks bezoeken.

Gereden.

• 12 Januari 2016 - 10:17

Bianca:

Hee broer wat een leuke verhalen om te lezen. Het gaat jullie nog prima af daar. Geniet er nog maar van. Groetjes aan Anneke 1