Neighbours - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Neighbours - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Neighbours

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 39. Yandina. Het is 06:00 uur als ik opsta. Het is weer een mooie dag. Zonnig en geen wolkje aan de lucht. Anneke slaapt nog dus ik zet zo stil mogelijk koffie. Even lekker buiten zitten en nagenieten van onze excursie van gisteren. Alles was mooi maar wat er voor mij echt uitsprong was toch echt Lake Mckenzie. Ik krijg visite van 2 pauwen en 2 kalkoenen. Ook goedemorgen. Zo nu een tweede bakje. Anneke is inmiddels ook wakker. Koffie schat. Ja lekker zegt ze. Samen nog buiten een kopje koffie gedronken en nog even nagepraat over Fraser Island en over ons gratis verblijf hier op de camping. Het is 08:45 uur ls we vertrekken. We gaan richting Maryborough, Gympie, Tiano en ons eindbestemming is Noosa. Volgens Anneke een gezellig stadje. Daar, rechterdoor richting Noosa heads. Na een paar kilometer zien wij op geen enkele bord het plaatsje Noosa. We rijden toch wel goed? Daar een informatiecentrum en daarnaast een coffee corner. Daar gaan we straks heen zeg ik. We lopen de informatiecentrum binnen en pakken wat folders. Ik vraag aan de mevrouw achter de balie of wij op de goede weg zitten om naar Noosa te gaan. Gelukkig we zitten goed. We gaan weg en drinken nog een bakje koffie en eten een broodje naast de coffee corner. Een cappuccino en een broodje chicken/bacon en ik nog een quiche. Dat smaakte goed. We gaan verder. Hèhè, eindelijk zien we het. Noosa heads 13 kilometer nog. We zien een bordje met Lookout. Zullen we die nemen zegt Anneke. Tuurlijk zeg ik. We rijden national park Terbantin binnen. De weg gaat stijl omhoog. Anneke moet flink gas geven om boven te komen. We hebben ook een paar keer onze oren moeten klaren. We parkeren de camper en lopen naar een bord waar staat hoe we moeten lopen. Het is maar een paar kilometer lopen. We moeten een hele stijle berg oplopen om bij de Lookout te komen. Bij 30 graden is het toch afzien hoor. Maar je krijgt er zoveel voor terug. De Lookout was AMEZING. Zie mijn foto's op Facebook. 360 graden zicht op een paar honderd meter hoogte.We rijden Noosa heads binnen. Hier wonen de rijke Australiërs. Wat een huizen zeg. GROOT. En hun voortuin is net zo groot als een voetbalveld. Omringd met gigantisch hoge palmbomen. Daar is het Noosa heads. Het is er gezellig druk. Ik zie een paar winkelstraten en achter de winkelstraten zie ik de zee. Ik zie veel barretjes en restaurants. Hier kan ik mij wel een paar uur vermaken. Langs de kant van de weg zie ik mensen met hun surfboards staan. Geweldig gewoon. Oké nu snel een parkeerplaatsje zoeken en dan kunnen we gezellig gaan slenteren en een terrasje pakken. Tot ons verdriet hebben wij geen parkeerplaats gevonden en ook niet in de omgeving. Hè wat jammer nou. We rijden weg en gaan richting Noosa Ville. Volgens Anneke is dit een vergelijkbaar stadje. Dt blijkt ook want ook hier hebben wij geen parkeerplaats gevonden. Zo'n grote camper heeft toch wel zijn nadelen hoor. Dan maar op zoek naar een camping. Anneke blijft positief en zegt, je hebt het in ieder geval gezien schat. Dat is ook weer waar. De planning is om morgen naar de Sunshine Coast Hinterland te gaan. Een nationaal park met watervallen. Dit was ook een tip van Craig. We zoeken dus een camping in de buurt van Sunshine Coast Hinterland. We rijden richting Eumundi om bij Yandina te komen. We vinden vrij snel een camper. We hebben een plekje langs de rivier. Heerlijk. Later op de dag krijgen we onze buren te zien. G@/€&)(/. Ik ga het niet in mijn reisverslag benoemen. Straks even een stukje wandelen richting het centrum.

Gereden 232 kilometer gereden.

  • 18 Januari 2016 - 13:47

    Raffaella :

    Hallo wat is het toch weer geweldig om de avonturen te lezen. Het is net alsof je om de hoek zit. Ik wil toch wel wat meer weten over die buren je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt.
    Je kent me ik ben sponsbob

  • 21 Januari 2016 - 23:32

    Robert:

    Haha. SpongeBob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 13147

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: