Zwemmen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Zwemmen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Zwemmen

Blijf op de hoogte en volg Robert

12 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 40. Landsborough. Vandaag gaan we een aantal watervallen bekijken. We staan om 6:30 uur op. Gisteren nog naar het centrum gelopen en nog wat boodschappen gedaan. De temperatuur was gisteren perfect om te lopen. Vannacht nog een prachtig zicht gehad op de sterren. Wat staan ze dicht bij elkaar zeg. Als het pikkedonker is dan zien je dat heel goed. We gaan om 8:30 uur weg. We volgen de borden richting Nannour, Mapleton, Brisbane. Ons eerste bezoek is de Kanyana park Lookout. Het is een weg wat steil naar boven gaat. De camper heeft het zwaar. Maar we halen de top. Aan de top is de Lookout, zoals alle lookouts die we hebben gezien,PRACHTIG. Je voelt je op dat moment echt king of the world. Over de bomen en de bergen heen kijk je. Zo mooi. Even genieten hoor van het uitzicht. We gaan weer verder. We gaan richting Mapleton Falls via de Obi Obi road. We zijn er. Echt een prachtig regenwoud. Tijdens onze wandeling komen we nog een oud echtpaar tegen. Geweldig dat ze op hun leeftijd nog zo'n wandeling maken. We maken nog even een praatje. Hij dacht al dat wij uit Nederland kwamen omdat hij 2 werknemers heeft die ook uit Nederland kwamen en hij dacht iets aan ons gesprek te herkennen. We gaan weer verder. Het was een lange wandeling maar een fijne wandeling. De weg liep niet steil naar boven. De weg was vrij vlak. Daar, The Pergegrine Lookout. Hier moeten we de waterval kunnen zien. Helaas hebben wij daar geen waterval gezien omdat het te droog was. Jammer toch. Het uitzicht is wel geweldig.Dan pakken we de volgende. Het woud was echt prachtig dus de wandeling op zich was geweldig. De gigantische hoge bomen die je daar tegen komt. Die moeten er wel een paar honderd jaar staan. Op naar het volgende park. Dit keer de Kondialilla National Park. Volgens Anneke moet hier ook een waterval zijn. We zijn er en lezen op een bord dat de wandeling 1,2 km is. Een makkie dus. Uhhhh....... Nee. Wat een klim was het zeg. Trap op trap af. Steil naar beneden en dan weer steil naar boven. Het was flink zweten en heel veel flesjes water en Gatorade drinken. In de verte horen we mensen praten en kinderen lachen. Ook horen we het water. En daar zijn we dan. Een prachtig waterval en een meer waar je mensen ziet zwemmen en van hoge rotsen afspringen. We zoeken een plekje met schaduw op en kleden ons om. Anneke gaat als eerste in het water. De rotsen zijn glad dus je moet goed opletten. Het water is koud zegt ze maar wel lekker. Ze zwemt richting de waterval en gaat naast de waterval zitten. Ik wil dat natuurlijk ook en zwem naar haar toe. Het water is koud maar voelt zo lekker en verkoelend aan. Ik ga naast Anneke zitten en we genieten. Het is hier echt een paradijs. We blijven nog een tijdje zitten en zwemmen terug. We blijven nog op onze handdoek zitten om ons op te drogen. Zo droog en nu weer terug lopen. Wat een klim zeg. Het was weer flink zweten. We rijden nog door Montville. Een geweldige rit. Prachtige valleien en bergen gezien. We hebben dit al zo vaak gezien maar vervelen zal het NOOIT. We rijden nu richting Landsborough omdat we in de buurt van The Australian Zoo willen zijn. The Australian Zoo is van de bekende Steve Irwin. We vinden een camping in Landsborough. Zo het was me een dag zeg. Veel gelopen en veel gezien. Een topdag weer.

Gereden.