Kayak - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Kayak - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Kayak

Blijf op de hoogte en volg Robert

20 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 48. Yamba. Het langer doorslapen gaat ons steeds beter af. Het is 7:30 uur als we wakker worden. Gisteren kregen we nieuwe buurtjes. Natuurlijk weer een praatje gemaakt. Het zijn echte Aussies. Heel toevallig heet hij Greg. Hij geeft ons wat tips over wildkamperen. Als jullie de volgende keer in Australie zijn download dan Wickie op je telefoon. Je leest dan alles over het wildkamperen. Thanks voor de tip. Wat is dat nou precies Australian Day. Het is gewoon een nationaal feestdag voor Australiërs omdat ze Australiër zijn. Geweldig toch. Wij gaan naar Sydney om het te vieren zeg ik. Daar pakken ze het heel groot aan met vuurwerk bij de Harbor Bridge. We vertelden hem wat we allemaal hebben gedaan en gezien. Hij geeft nog zijn visitekaartje van zijn bedrijf. Hi woont op bij de Withsunday en doet iets met boottochtjes. Omdat ik niet echt tevreden ben dat ik het niet exact weet spreek ik hem vanochtend nog een keer aan. Hij heeft 23 accomodaties in zijn bezit en dat verhuurt hij aan toeristen. De meeste toeristen zijn de Engelsen en de Amerikanen. Hij heeft accomodaties van zes kamers maar ook van 2 kamers. Het is zeker geen Daydream Island zegt Greg. Je moet echt van de natuur houden en dat doen wij ook. Het park heeft 1 winkeltje en een buitenkeuken voor de gasten die willen barbecuen. I'll keep it in mind zeg ik als laatste tegen Greg. Om 10:00 uur verlaten we de camping. We volgen de borden naar Grafton en gaan via Broadwater en Woodburn naar Yamba. Het is ongeveer 80 kilometer rijden. Onderweg zien we geen bergen meer. Die zijn verdwenen. Wel zien we prachtige heuvels. We komen aan in Yamba. We zien het bordje City Centre en die volgen we dan ook. Het is een overdekt winkelcentrum met niet echt veel winkels. We kopen daar nog wat souvenirs voor het thuisfront en lunchen nog bij Subway. We gaan verder. We rijden langs een gigantisch groot rivier. In de verte ie ik nog een pelikaan in het water dobberen, Anneke zei het gisteren al omdat ze dat op de kaart zag. We gaan verder met het zoeken van een city Centre. Daar, een gezellig winkelstraatje en daarnaast weer een camping. We besluiten om eerst in te checken. Gelukkig ze hebben een plek voor 1 nacht. De vraag alleen is of de camper past zegt de vrouw achter de balie. Gaan jullie maar eerst kijken en kom maar terug als de plek jullie bevalt en of de camper past. We lopen naar buiten en kijken op de plattegrond. Welk plek zoeken jullie vraagt een medewerker van de camping. Dat zag ik aan zijn shirtje dat hij hier werkt. Nummer 73 zeg ik alleen we weten niet of de camper past. Wacht maar hier zegt Dave. Dat zag ik op zijn shirtje dat hij zo heet. Ik pak wel een rolmaat en dan meet ik jullie camper op. Ik ga dan wel kijken of het past. Dat is toch geweldig dat hij dat voor ons doet zeg ik tegen Anneke. Wacht maar hier zegt Dave. We lopen naar de informatiebalie en zien dat we hier een kayaktour kunnen doen. Ik loop naar de vrouw achter de balie en vraag of wij deze tour hier kunnen boeken. Nee, dan moet je bellen. Ik bel wel voor jullie. Ze belt maar er werd niet opgenomen. Komen jullie later maar weer teug en dan ga ik het weer voor jullie proberen. Ondertussen is Dave terug. Het past zegt Dave. Ik breng jullie er wel naar toe. We volgen Dave. Deze plek moeten jullie hebben. Hij helpt ons nog met inparkeren door aanwijzingen te geven. Top. We staan. Ondertussen pakt Dave zijn bladblazer en blaast de bladeren van ons plekje weg. Wat een service zeg hè. Een kwartier later komt Dave terug om te zeggen hoe we naar het strand moeten lopen. Het is hier achter de camping nog geen twee minuten lopen. Thanks Dave. No worries zegt Dave. We lopen naar het strand toe. Het is er heel rustig. Een paar mensen zie ik bodysurfen en een paar mensen liggen op het strand. Wij lopen nog wat in het water. Het water voelt fris aan maar dat is niet erg want het is vandaag weer erg warm. 31 graden. We lopen weer terug naar de camping. Hee kijk roept Anneke. En ja hoor.....ik had weer bijna een sprong gemaakt. Ik schrok omdat Anneke Hee zei. Bleek het een leguaan te zijn die van de stoep, waar wij liepen de boom indook. Ik moet zeggen dat mijn angst voor dit soort beesten verdwenen is. Ik heb snel mijn gopro gepakt, een foto en een film gemaakt. Ook weer op beeld. Zullen we in het zwembad zwemmen vraag ik. Goed plan zegt Anneke. We hebben heerlijk in het zwembad gezwommen. Ook hier was het water aan de koele kant maar dat is alleen maar fijn. Nu even chillen buiten en vanavond een hapje eten in het centrum.

Gereden 101 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 13149

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: