Dag 2 in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Dag 2 in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 December 2015 | Australië, Sydney

Vandaag hebben we veel gedaan en veel gezien. Na ons vroege ontbijt, tja nog steeds last van een jetlag, liepen wij richting de Royal Botanic Garden. Onderweg daar naar toe zag ik gewoon in het centrum een paar kaketoe's vliegen. Dit schijnt hier in Australië de normaalste zaak van de wereld te zijn en in Nederland sluiten we ze op in een te klein kooitje. Maar eerst krijg je Hyde park dus dit maar als tussendoortje gepakt. Wauw, wat mooi. Geluiden gehoord die je alleen in Artis hoort en vogels gezien die je alleen in Avifauna ziet. Nu al onderdruk. Na deze tussenstop liepen we naar de Royal Botanic Garden. Wat groot, wat mooi, wat schoon was mijn eerste indruk. Jammer genoeg geen vliegende hond gezien. Maar morgen gaan we weer vliegende honden spotten is mij door Anneke beloofd. Vervolgens liepen via, de Botanic Garden, naar het Opera house. En geloof het of niet maar onderweg daar naar toe zagen wij in het water een pinguïn die een visje probeerde te vangen. Anneke was net te laat om een foto te maken. Eindelijk was het Opera house in zicht. Ik heb er 3 jaar over gesproken en drie jaar naar plaatjes zitten kijken op het internet maar vandaag zie ik het LIVE. Het is zo'n mooi gebouw en daarachter de Harbor bridge. Wat gaaf zeg. En dan heb ik het nog niet over het mooie blauwe water er om heen. Wederom zeer onder de indruk. We hebben een aantal kilometers in onze benen dus ik zeg BIERTJE!!! Heerlijk onder het Opera house, aan het water een paar biertjes genomen. Ik wist niet dat je een biertje moest kiezen dus ik mocht van de barman een paar biertjes proeven. Ze waren allemaal lekker. Toch maar een Ale biertje gekozen. Daarna relaxed richting de Ferry gelopen en kaartjes gekocht voor naar Manly.. De tocht was super. Nu een deel van Sydney gezien vanaf het water. Bij Manly hebben wij meteen zonnebrandolie gekocht factor 50 want wij voelden ons langzaam verbranden. Daarna gingen wij naar Manly Beach. Wat een hoge golven daar gezien en wat is het water mooi blauw. Na 2 uur hadden we het wel gezien, omdat deze reis geen strandvakantie is. We willen dingen zien dus pakten wij de Ferry terug naar Sydney en liepen wij naar Darling Harbor. Ongelooflijk van Anneke dat zij, na 7 jaar, nog wist waar en hoe je daar naar toe moest lopen. Het was een heeeeeele lange wandeling maar wil je Sydney zien, voelen en ruiken dan is de benenwagen de juiste en enige uitkomst. Daar aangekomen werd ik door Anneke verrast met een bezoekje aan Sea life. Wat hebben wij daar genoten. Wat is het wereldje onderwater mooi. Dank je wel schat dat je mij dit liet zien. We zijn kapot en onze voeten doen pijn dus het eerste wat bij mij opkwam was TAXI!!!!!! Flinders road please. Deze dag hebben wij afgesloten met een heerlijk etentje bij een Cubaans restaurant bij Oxford street

  • 06 December 2015 - 01:23

    Jermaine Sahusilawane:

    Ik ben zo benieuwd naar de foto's! ! En ik zeg het weer "wat ben ik jaloers!!! Houd ons op de hoogte!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 13167

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: