Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 53. Sydney. Vandaag stonden we om 20:00 uur op. We kunnen rustig aan doen want ik heb gisteren voor 3 dagen een plaatsje hier op de camping geboekt. Omdat de camper 7,60 meter is en we nu al weten dat we in Sydney geen parkeerplaats kunnen vinden, besluiten we met de trein naar Sydney te gaan. Volgens de vrouw achter de balie, hier op de camping, is het maar 20 minuten naar het station lopen en is het ongeveer 20 minuten met de trein. Dan gaan we dan maar doen. Om 11:00 lopen we de camping uit en lopen naar het station. Het klopt wat de vrouw gisteren zei, het is maar 20 minuten lopen. We kopen een kaartje en vragen aan een man op het station waar we het beste kunnen uitstappen. Martin place zonder 's. Al gauw komt de trein. Er is voldoende zitplaats. Na 20 minuten zijn we bij Martin Place. Het voelt weer goed om hier te zijn. We stappen uit n pakken de roltrap naar boven. Wt een roltrap zeg. Een roltrap die echt steil naar boven gaat. We staan midden in het centrum. Om precies te zijn bij Elisabeth St. Anneke kijkt op de kaart hoe we moeten lopen. Na ongeveer een half uur gelopen te hebben zien we in de verte The Opera House. Bij the Opera house kreeg ik mijn eerste kippenvel momentje. Is het dan al zo lang geleden. The Opera house is en blijft mooi. We lopen er naar toe. Het is er druk. We zien tegenover het Opera house een gigantische podium. Artiesten zijn druk bezig met hun soundcheck. We lopen verder want we moeten nog Uggs halen. En wat denk je...........jawel geslaagd. Daarna nog even een bakje gedaan bij The Opera House. Op de eerste dag van ons avontuur hebben we hier buiten ons eerste biertje, hier in Australie gedronken. Daarna liepen we weer naar the Opera house. Er trad iemand op. Bachelor girl. Wat een strot zeg. Wat kan die zingen. We hebben nog een tijdje op de trappen van The Opera house gezeten. Genieten van de muziek en van alle mensen. En natuurlijk van de Harbor bridge en the Opera house. Morgen gaan we hier weer heen. We gaan weer terug naar Rocksdale. We pakken de trein en onderweg naar de camping eten we nog wat. Het was vandaag weer een topdag. Maar wel, en dan spreek ik voor mezelf met een dubbel gevoel. Ik vond het fantastisch om weer in Sydney te zijn maar ik vind het rot omdat het einde van ons fantastisch avontuur in zicht is. Morgen vieren we Australia Day. Ik heb er zin in.