Jervis Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Jervis Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Jervis Bay

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 December 2015 | Australië, Sydney

Dag vijf. Dag Katoomba.
Na onze fantastische ervaring bij the blue mountains en the three sisters verlaten wij om 9.15 uur de camping. Voor vertrek nog even de afwas gedaan in de campingkeuken. Ja, ja de vuile afwas in een tasje gestopt en bewapend met een sponsje en afwasmiddel de afwas gedaan. Ik voelde mij op dat moment net Sander van campinglife. Anneke heeft ondertussen de vuilwaterslang en waterslang ontkoppelt. En daar gaan we dan. Op naar het zuiden richting Jervis Bay. Ik heb op het internet gezien dat je daar prachtig kon snorkelen. Aangezien het nog een paar weken duurt voordat wij aankomen op de great barrier reef leek het mij een goed plan om daar te snorkelen. Schat.....(Anneke tegen mij), goed naar de borden kijken en zodra je Woollongong of Princes Highway ziet dan moet je dat zeggen. Anneke heeft gisteren op de kaart de route al bekeken. Vraag het niet aan mij want ik kan geen kaart lezen. Daar weten een aantal collega's van mij alles van. Daar schat......op het bord zie ik Princes Highway. Niet lang daarna zagen wij Woollongong op het bord. Mijn schat heeft haar huiswerk weer goed gemaakt. Trots op haar. Gisteren reden wij toch in Rocksdale omdat de naam ons beviel maar reden wij toch verkeerd? Ja schat dat klopt. Wat blijkt nu...... Vandaag moesten we wel door Rocksdale rijden om Jervis Bay te bereiken. Oké nu even opletten op de naam Noraw. En ja hoor...... Ook dit kregen wij op het bord te lezen. Het gaat goooed..... Onderweg zag ik een fietser op de snelweg fietsen. Wat blijkt nu..... Ze hebben hier een fietspad aangelegd op de snelweg. Haha...zie je het al voor je dat je op de coentunnelweg een fietser tegenkomt. Nog een aantal kilometers en dan bereiken wij Noraw. Schat... Moet je kijken wat boven ons vliegt. Huh...waar? Daar!! Bleken het vier pelikanen te zijn. GEWELDIG!!! Na Noraw zagen wij een bord met Jervis Bay 11 kilometer. Zo trots op Anneke. Ze heeft het weer geflikt. Daar zijn we dan in Jervis Bay. Jervis Bay is te vergelijken met het Twiske alleen 200 keer groter en 300 keer mooier. Sorry Adri. Het was alleen bewolkt en het had net geregend en het waaide hard. Het water is mooi blauw maar de golven beukten tegen de rotsen aan. Geen goed idee om te gaan snorkelen dus. We hebben daar even rondgelopen en toch maar besloten om weg te gaan. We hebben inmiddels al zeven uur gereden. Anneke...respect dat je al die tijd heb gereden en ik als een koning naast je zit. Oké nog een uurtje rijden en dan zijn we op de camping in Batemans Bay. Heerlijk wij zijn er. Wat een prachtige camping. Zicht op een haven. Prachtig. Heb net papegaaien (groen/felrood) hier zien vliegen. Ben benieuwd of ze zo een broodje komen bietsen. Maar dan 1 voor1. Morgen gaan we richting Melbourne rijden. Dit is ongeveer 800 kilometer rijden. We gaan dit in 2 dagen doen. Anneke heeft zojuist een route uitgestippeld met onderweg allerlei leuke sightseeings. Kilomerstand begin 51115 eind 51539

  • 08 December 2015 - 14:44

    Nina :

    Zo leuk om je verslag te lezen. Heerlijk genieten!!

  • 08 December 2015 - 21:31

    Adri:

    Weer een mooi verhaal. Ik kijk er elke dag naar uit. Toch wel fijn zo'n vriendin die de weg weet. :):)

  • 09 December 2015 - 08:13

    Bianca :

    Je schrijft hele leuke verhalen Broer! Echt zie het helemaal voor mij.... veel plezier.

  • 09 December 2015 - 15:56

    Hank:

    Ik heb de eerste verslagen gelezen, je weet meteen waarom je zo een reis gaat maken. Ik ben onder indruk van je schrijfstijl. nooit geweten dat je zo leul kan schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: