Bananen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Bananen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Bananen

Blijf op de hoogte en volg Robert

21 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 49. Urunga. Het is 7:30 uur als we wakker worden. Buiten horen we de kinderen al spelen. Het is zonnig maar het voelt niet warm aan in de camper. We drinken onze koffie op bed. Wat gaan we doen vandaag. Omdat we de meiden iets beloofd hebben gaan we vandaag naar Coffs Harbour. Aan de kaart te zien heb je, volgens Anneke, daar een groot winkelcentrum. Ik hoop dat we daar slagen. Om 9:15 zijn we klaar voor vertrek. De stoelen naar binnen, de watertank gevuld en nu alleen nog de stroomkabel ontkoppelen. Ik loop voor de camper zie ik op een meter afstand een kangoeroe voorbij springen. Jeetje dacht ik en dat hier op een drukke camping. Niet veel later nam hij dezelfde weg terug alleen ik zag het niet maar Anneke wel. Volgens de buurvrouw was sprong er van de week ook een kangoeroe langs dezelfde weg alleen was die een stuk groter. De dag is voor mij al goed begonnen. Om 9:30 uur verlaten we de camping. We houden Grafton aan om bij Coffs Harbour te komen. Onderweg zien we wegwerkers die druk bezig zijn met het aanleggen van nieuwe wegen. En geen wegen van een paar honderd meter maar echt kilometers lang. We zullen het niet terug herkennen als we hier ooit terug komen. We rijden Coffs Harbour binnen. Onderweg zien we, langs de kant van de weg, prachtige bananenplantages. Wat een prachtige bomen zeg. En die gigantische grote balderen zijn een genot voor het oog. Onderweg zien we aan de kant van de weg een winkel. Zegt Anneke, nu zijn de bananen hier wel goedkoper dan de Jumbo. De schat. We zijn er, Coffs Harbour. We volgen de borden City Centre. Daar is het. We parkeren de camper en lopen een overdekt winkelcentrum binnen. Omdat we nog niet gegeten hebben lunchen we daar wn. Halen een paar shusirollen. Dit viel niet echt goed. Het was smakeloos. We gaan weer verder. In het overdekte winkelcentrum vinden we niet wat we zochten. Misschien daarbuiten. We lopen een rondje maar helemaal niets. Wel vreemd hoor. Australie is het land waar de Uggs vandaan komt en nergens een Uggs winkel te vinden. En dit is niet het eerste winkelcentrum waar we het niet hebben gevonden. Oke jammer dan we gaan weer verder. We gaan op zoek naar een camping. Daar, langs de kant van de snelweg. Koala Caravanpark. Gelukkig is die pas om 16:00 uur open want ik had geen zin om op de camping te hangen, We stappen de camper in en gaan weer verder. Onderweg zien we Detour. Zullen we die dan maar nemen zegt Anneke. Ja doe maar. We nemen de afslag Sawtell, Bonville en Toormina. Niet lang daarna zie ik een bord Lookout 300 meter. Ga hier maar in zeg ik. We volgen de weg en komen op,een prachtig strand. We hebben daar nog heerlijk gezwommen. Het water was aan het begin heerlijk warm maar hoe verder je het water in ging hoe kouder het werd. Dat is niet erg bij 30 graden. We hebben ook nog een paar visjes zien zwemmen aan het begin van het water. We hebben na het zwemmen nog een tijdje op het strand gezeten. Nu is het tijd om een camping te zoeken. We pakken weer de snelweg. Onderweg zien we het plaatsje Urunga. Die maar doen zegt Anneke. Klinkt wel mooi hè. Ja laten we die maar doen. Al gauw vinden we een camping. Er is nog plek dus we checken in. De camping ligt aan de ene kant bij het het winkelcentrum en aan de andere kant aan het strand. Wat wilt een mens nog meer. Nog snel boodschapjes gedaan binden Spar en nu chillen en vanavond weer een strandwandeling maken. We weten niet waar we morgen naar toe gaan. Sydney is hier nog 510 km vandaan.