Een beetje aangeschoten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Een beetje aangeschoten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Een beetje aangeschoten

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 51. Hunter Valley. Het is 08:00 uur als we akker worden. Het heeft de hele nacht geregend maar nu is het weer droog. Het is half bewolkt. Ik probeer nog met Robin te facetimen maar dat lukte niet. Gelukkig hebben we nog wel kunnen what's appen. Om 9:30 uur verlaten we de camping. Een aantal campinggasten zijn al vertrokken zien we. Als we de camping verlaten zien we hoe laag de wolken op de bergen zweven. Een prachtig uitzicht hebben we. We volgen Tamee en niet lang daarna rijden we richting Newcastle via Nabiac. In Nabiac pakken we nog een rest area en eten en drinken daar nog wat. We rijden nu richting Cessnock omdat we daarna Hunter Valley krijgen. Hunter Valley staat in Australie om zijn wijngaarden. Onderweg zien we kleine wijngaarden. We pakken de eerste de beste wijngaard in Lovedale. Te gekke naam hè zeg ik tegen Anneke. Ze lacht. Ik loop naar binnen en zie dat er mensen zijn die wijn proeven. Geweldig. Dat wil ik ook. Ik vraag aan de vrouw, die de wijnen inschenkt, of ze hier ook een tour organiseren. Nee hier niet zegt ze maar hier verderop wel. Ze legt uit hoe we moeten rijden. Ik roep Anneke want leg mij niet uit hoe je moet rijden. Ze laat op een kaart zien hoe we moeten rijden. We gaan weer verder en na vijf minuten zijn we de weg kwijt. Uhhhh.....en nu? Ik wil perse zo'n tour meemaken. Pak de eerst volgende maar zeg ik. Op de parkeerplaats zie ik mensen lopen en vraag of ze weten of zij het misschien weten of ze hier een tour organiseren. Sorry mate, it's my first time here. Oké, verder dan maar. Na een tijdje gereden te hebben besluiten we een camping op te zoeken. We vinden er 1 in Hunter Valley zelf. We checken in. Ik maak een praatje met d man achter de balie. Ook hij dacht dat ik een kiwi was vanwege mijn tattoos en accent. Hij was zelf ook een (blanke) kiwi. Ik vraag hem of hij misschien wist of ze hier ergens een tour organiseren bij een wijngaard. Ja hier en hij laat een folder zien. Ik zal bellen of jullie daar terecht kunnen. En ja hoor we worden meteen opgehaald. Anneke zet de camper nog op z'n plek en voordat ze de motor had uitgezet staar het busje er al. Snel alles pakken, geld en de Gopro en we gaan. We halen nog vier andere mensen op en beginnen aan de tour. We rijden door Hunter Valley. Hadden we dit niet per tour gedaan dan hadden we hier nooit gereden. Wat een prachtig gebied zeg. We hebben vier wijngaarden bezocht waarvan 1 wijngaard de prijs internationaal beste wijn 2011/2012 heeft gewonnen. Vine yard McGuire. En bij 3 wijngaarden diverse wijnen geproefd. Vreemd genoeg spuugde ze de wijn niet uit zoals ze dat toen ik Frankrijk deden. Ik doe natuurlijk mee en bij de eerste wijngaard kreeg ik een lachkick. Ik lag om niets, helemaal in een deuk. Bij de tweede wijngaard deed ik het rustig aan. Anneke had praatjes voor tien. Ik heb haar nog niet zoveel in het Engels horen praten. Hahaha. Zo sprak ze met een echtpaar die in 1978 hier in Australie kwam wonen. Ze hebben er nog nooit spijt van gehad. Begrijp ik volkomen. Daarna gingen we naar een kaaswinkel waar we kaas kochten. Bij de derde wijngaard deed ik weer mee. Pffff....... Voor mij ff geen wijn meer hoor. Ook hebben we nog chocolade geproefd bij een chocoladewinkel. Een fantastische tour en een fantastische rit door Hunter Valley. Op de terugreis nog kangoeroes gezien bij de vele wijngaarden. Ik zeg proost want natuurlijk hebben we een aantal flessen wijn gekocht en niet te vergeten onze kaasplank natuurlijk.

Gereden: 239 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: