Rum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Rum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Rum

Blijf op de hoogte en volg Robert

07 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 35. Woodgate. Het is warm als ik om 5;30 uur wakker word. Ik kijk naar buiten en de zo'n schijnt. Vandaag zou het weer warm worden. Volgens mijn app 34 graden. Anneke slaapt nog dus ik ga alleen buiten koffie drinken. Even heerlijk in de schaduw zitten. De mensen op de camping slapen nog. Ik hoor niets en ik zie niets bewegen. De vogels zijn ook al actief. Voor de camper staat een palmboom en in de palmboom zie ik een Kookaburra. Prachtig mooi beest. Ik heb er hier op de camping al een aantal gezien. Gisteren probeerde ik ze nog te voeren met brood. Helaas kwamen ze niet op het brood af. Anneke en ik hebben gisteren nog een wandeling gemaakt door het bos hier achter op de camping. Het was toen al bijna donker. Na een meter of 50 hoorde ik geritsel en zei toen tegen Anneke, schat ik ga terug naar de camper. Anneke moest er om lachen. Durf je niet vroeg ze. Je vindt het toch niet erg als ik alleen ga. Nee natuurlijk niet zei ik. Na een half uur kwam ze weer terug. Maar goed dat je niet mee ging zei ze want ik zag een heleboel kikkers in het bos. Ben ik even blij dat ik niet mee ben gegaan. Kikkers zijn namelijk niet mijn ding. We rijden om 9:30 uur weg van de camping. Het is al aardig warm. We rijden via Miriam Vale en Rosedale naar Bundaberg. Bundaberg is een stadje die bekend staat om zijn rum. Het is ongeveer 122 km vanaf de camping. Voordat we Bundaburg nemen we de afslag Moune park Beach. Het is zulk mooi weer dus even een bezoekje brengen aan het strand. Zoals elke strand hier in Australie een rustig strandje met maar een paar mensen op het strand en natuurlijk de strandwacht. Op een bord wordt gewaarschuwd voor krachtige stromingen. Ook op dit strand leggen schildpadden hun eieren. Even, zoals altijd de voeten in het water. Wat is het water toch lekker warm. Ik heb, hier in Australie nog niet meegemaakt dat het water koud is. Anneke heeft gisteravond gelezen dat je hier in de buurt schildpadden kan bekijken. Dat wil ik natuurlijk zien. We gaan naar Mon Repos zegt Anneke. Niet. Een later zien we een bord. Mon Repos Turtle Centre. Yes. We rijden het terrein op. Welcome to Mon Repos Turtle Centre lezen we. We parkeren de camper en lopen richting de ontvangstruimte geen mens te bekennen. Wel zien we een groot opgezet schildpad en wat informatie over schildpadden. We lopen verder en zien een pad die ons naar het strand brengt. Een strand met grote zwarte keien. Heel mooi maar geen schildpad te zien natuurlijk omdat ze vroeg in de ochtend of laat in de avond het strand opkomen lazen we net. We lopen nog wat op het strand. We lopen weer terug naar de ontvangstruimte maar helaas weer niemand te bekennen. Er staat ook niet aangegeven wanneer de volgende tour is. Wel staat aangegeven dat de tour met een guide is en dat de guide bepaalt wanneer je foto's mag maken en vanaf welke hoek. We gaan weg. Ongetwijfeld dat we nog schildpadden te zien krijgen. We rijden weer richting Bundaberg. Een rustig stadje. We rijden er doorheen en gaan richting Woodgate. We gaan daar een camping zoeken. Yes.....camping gevonden aan het strand. We rekenen af voor een nacht en rijden de camping op. Het is druk. Het is echt een grote camping. Wel gezellig de drukte. We krijgen een plek helemaal achterin. Het blijft warm. Even chillen op de camping en twee uur later gaan we een hapje eten. We zagen aan het begin van de camping een eettentje. Na het eten nog een romantische strandwandeling gemaakt. We zien dat het vloed is. De zon is al voor een deel onder gegaan. Prachtig is de lucht. De lucht is een deel blauw en een deel rood. Het water is nog steeds warm. We zien nog een aantal mensen in de zee zwemmen. Heerlijk gewandeld en terug naar de camping. Morgen rijden we naar Hervey Bay. Morgen wil ik een excursie boeken naar Fraser Island. Een eiland die alleen uit zand bestaat. Het eiland heeft meer zand dan de Sahara. Ik zeg tot morgen.

Gereden 230 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 13165

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: