Kangoeroe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Kangoeroe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Kangoeroe

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 December 2015 | Australië, Sydney

Dag 12. Flinders Range. We beginnen te wennen aan de tijden hier in Australie. We worden ieder dag later wakker. Vandaag stonden wij om 7:20 uur op. Anneke iets eerder dan ik. Voor het eerst worden wij boven ons dekbed wakker. Jet is warm in de camper. Zodra wij opstaan doe ik meteen de airco aan. Het is zonnig als we de camperdeur opendoen.

Gisteravond heeft Anneke de was op de camping gedaan. Ik heb al die tijd nog niet met de hand hoeven te wassen. Iedere camping heeft wel eenwasautomaat en een wasdroger. Ik ga naar Anneke toe om te kijken of ik haar moest helpen. Nee het hoeft niet want de was draait nog. Samen lopen wij terug naar de camper. Ik zeg nog iets tegen Anneke en ik zie dat er een man op ons af komt lopen. Nederlanders?Jep Nederlanders zeg ik. We raken aan de praat. De vrouw van de man komt er ook bij. Ze vertelden ons wat zij in Australie komen doen. Hun dochter is hier 7 jaar gelden komen wonen. Toen hun kleinkinderen werden geboren, zo 'n vier jaar geleden, besloten ze om beide ontslag te nemen, hun huis te verkopen en op een boot te wonen om zo de kosten te drukken. Ze wonen 8 maanden in Nederland en 4 maanden in Australie. Drie weken bij hun dochter en de rest van de tijd trekken ze door Australie. Geweldig verhaal toch. In de ochtend zeggen ze nog gedag en gaan verder met hun reis.

Het is 9:30 uur als wij de Big4 camping verlaten in Port Augusta. Het is dan al 33 graden. We gaan nog snel even tanken. Km stand 53783, literprijs 1,309. Getankt 53,47 liter, 70 Aus. Dollar. We hebben gisteravond besloten om naar Flinders Range te gaan. The National Park. We moeten ongeveer 20 kilometer terugrijden om de juiste afslag te pakken. Afslag Quorn, Hawker de B83. Onderweg zien gigantisch hoge bergen die maar van kleur bleven veranderen. De ene berg was rood, de andere berg was groen en de ander berg was weer zwart. Ik zal een filmpje plaatsen op mij. Facebook. Het land was gort en gort droog. Op een enkele emoes na hebben wij amper beesten gezien. Ja......daar is ie weer.... Wel veel dode kangoeroes gezien die door roofvogels werden opgevroten. Om 10:50 uur is het 34 graden. Als ik het raampje open doe om te filmen dan voel ik de warme licht de camper instromen. Gauw het raampje maar weer dicht. Het is 11:00 uur. We zijn er. Hawker Flinders Range. Anneke kijkt om zich heen en zegt. Nee, hier is het niet we gaan keren en we gaan nog een stukje rechtdoor want ik weet zeker dat er nog een tweede afslag is naar Flinders Range. Oké zeg ik. Tja wat moet ik anders zeggen. Anneke is hier eerder geweest dus ze zal het wel weten. Het stukje rechtdoor werd een stukje van 80 kilometer. Hahaha. Na 80 kilometer besloten we maar midden op de weg te keren. We kwamen hooguit 3 auto's tegen dus het kon makkelijk. Oké. We zijn weer terug op de plek waar Anneke besloot om om te keren. Rechtdoor dan maar. We zien de borden Flinders Range Wipena Pound Resort. We parkeren de camper en pakken nog wat drinken uit de koelkast want we gaan wandelen. Ik zie dat het nu 38 graden is. We stappen de auto uit en bam. Wow, wat is het warm. We laten ons niet kennen en zetten door. We kijken in het park welke looproute we nemen. Ah... We zien het wel joh. We gaan lopen. Verderop zie ik een kangoeroe. Kijk, kijk een kangoeroe roep ik naar Anneke. Als een echte van Tellingen pakt Anneke de fototoestel en begint te schieten. Het staat er op. We lopen 20 minuten en ons drinken voelt nu al warm aan. Niet lekker dus. We beginnen te zweten joh, overal voelen we het lopen. Ja....zweet dus. Na twintig minuten komt Anneke erachter dat we ins niet hebben ingesmeerd en ik geen pet op had. Onverantwoord dus. We gaan terug. Klots, klots, zweet, zweet komen we na 20 minuten bij de camper. Ik pak nieuwe flesjes uit de koelkast dus start jij maar de auto roep ik tegen Anneke. Hoppa standje vier, flesje koud water erbij en we koelen af. We gaan weer terug naar Porto Augusta. Daar verblijven wij nog 1 nachtje voordat we de outback ingaan. We gaan morgen naar Cooper Peedy.

Onderweg terug reed er een vrachtwagen voor ons. Zwaar beladen en met twee trailers achter zich reed hij op de weg. De vrachtwagens hier in Australie hebben waarschijnlijk geen begrenzer. Wij reden 110 kilometer per uur en voor ons werd de vrachtwagen steeds kleiner. Overal in Australie rijden de vrachtwagens harder dan 100 kilometer per uur. Nog 1 iets. Op de snelweg zag ik een kangoeroe tussen de bosje. Ja...LEVEND!!!!

Eindstand 54265 kilometer
Gereden 482 kilometer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 13279

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: