Camping - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Camping - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Camping

Blijf op de hoogte en volg Robert

26 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Dag 23. Airlie Beach. Ik kan niet meer slapen. Het is 05:00 uur. De vogels zijn ook al wakker hoor ik. Anneke slaapt nog. Ik kijk wat om me heen en besluit maar om op te staan. Even op Facebook kijken. Leuke reacties weer ontvangen. Ik ga toch maar wat doen. Snel de handdoeken maar in de wasautomaat doen. En nu.... Dan maar koffie maken en buiten zitten. De mensen zijn hier ook al vroeg op. Ik zie ze met hun toilettasje richting de douches lopen. Dat doe ik straks wel. Eerst wachten totdat de was droog is. Vandaag gaan we dus een aantal excursies boeken. De camping hier bevalt mij wel. Midden in het bos, het is echt druk en veel luxe. Een beetje Bakkum in Australie. Af en toe een praatje maken met de mensen. Ja dit bevalt mij wel. Ik denk dat we hier toch maar een paar dagen blijven. Airlie Beach is van hier, Cannonvale, makkelijk te doen. Rond een uur of 8:30 uur lopen we naar de receptie om nog een dagje bij te boeken. Dat is geen probleem. We lopen weer naar Airlie Beach omdat ik wil chillen bij de Airlie Beach Lagoon. Ik denk dat het zo'n 28 graden is dus het is heerlijk om te wandelen. De kuiten voelen we wel hoor omdat de weg behoorlijk stijl naar boven loopt. We lopen langs Abell Point en Shingley Beach. Van boven, waar wij lopen zie je een prachtige haven. En er staan een paar boten, nou boten noem het maar schepen. In de verte zien we een paar zeilboten dobberen in het prachtige blauwe water. Even een foto momentje. De weg loopt nu naar beneden. Even rust voor de kuiten. We halen nog wat sigaretten en lopen naar de Lagoon. Ondanks dat het gratis is is het niet druk. Oké eerst boeken en dan chillen. We lopen de eerste de beste zaak binnen. Achter een bureau zit een jong vrouwtje die ons vriendelijk welkom heet. Wat kan ik voor jullie doen. We willen naar The Great Barrier Reef en we we willen naar de Withsunday. Ze belt even en zegt niet veel later dat we woensdag naar de Great Barrier Reef kunnen. Boeken zeg ik. Op the Great Barrier Reef gaan we duiken en snorkelen. Eindelijk komt de zoveelste wens van mij in vervulling en mag ik tussen de tropische vissen zwemmen. Oké en nu de volgende excursie. The Withsunday. Goed nieuws, jullie kunnen er morgen terecht. We doen de Reefstar Three Island Cruise. We gaan drie eilanden bezoeken met een prachtige katamaran. De eerste excursie is the Hill Inlet Lookout North Whitehaven Beach. Hier gaan we wandelen. De tweede excursie is Bali Hai Island, Coral snorkelling of glass bottom boat. Natuurlijk gaan wij Coral snorkelling. De laatste excursie is Daydream island. De naam zegt het al. Op dit eiland mogen wij ons eigen ding doen. Boeken zegt Anneke. Oké geboekt. Voor beide dagen hebben wij ook de transfer geregeld? Oké dan alles geregeld. We kunnen gaan. Wat is het warm nu buiten zeg. Wat was het heerlijk koel net in die zaak. Milkshake dan maar vraag ik. Ja heerlijk. Het werd geen milkshake maar een mcmuffin en soort van ijskoffie. Anneke koopt daarna nog snel even een bikini en we roken nog snel een sigaretje op een bankje. Je mag namelijk niet roken op the Lagoon. En nu gaan we er echt naartoe want we beginnen door de warmte aardig te zweten. Kijk daar een plekje zegt Anneke. Een perfect plekje bij een palmboom onder de schaduw. Zo.... De handdoeken leggen en hup het water in. Wat heerlijk het water. Ongeveer twintig minuten gezwommen en heerlijke oortjes in en naar muziek luisteren en heerlijk naar mensen kijken. We hebben zo'n twee uurtjes gezeten. We gaan. Het is ongeveer 32,5 graden. Eerst een ijsje kopen, zonnebrandcreme en aftersun. En nu rustig naar de camping lopen. Even langs de receptie om vier dagen bij te boeken. Oh jee probleem. Ons plek is gereserveerd vanaf morgen. Geen probleem nemen we toch een andere plek. Ook dat is geregeld. Ik heb de airco aan laten staan. Binnen in de camper is het echt koud. Heerlijk. Ik ga nog onder de airco staan want ik ben zeiknat van de zweet. Zo.... Afgekoeld en nu alles inpakken, ontkoppelen en de stoeltjes naar binnen. We gaan naar ons nieuwe plek. Zo'n vijftig meter verder. Alles weer aangesloten. Anneke gaat nog zwemmen in het zwembad en ik ga douchen. Het was weer een topdag. Voor het eerst in 3 1/2 week tijd staan wij een paar dagen op 1 camping. Dat is ook wel lekker hoor. De rechterwand van de camper schuift weer niet goed uit of in. Ik vraag of de terreinknecht van de camping of hij wilt kijken. Volgens hem is er 1 motortje stuk. Overmorgen bel ik wel met het verhuurbedrijf omdat we morgen zondag is en wij worden morgen heel vroeg opgehaald om onze eerste excursie te doen. Anneke is buiten in gesprek met een andere terreinknecht. Volgens hem komen vliegen hier wel de flying foxes. Je weet wel de vliegende honden die ze in Sydney hebben verbannen. Ze komen als het hier schemerig is. Anneke is blij. Rond 19:00 uur is het hier schemerig dus om 18:45 uur heeft ze haar fototoestel al klaar. Geen flying fox. Rond 19:30 uur roept Anneke kijk....... Daar heb je er 1. Pffff...... Wat is dat beest groot zeg. Ik vind het maar enge beesten en ja....., ik ging meteen de camper weer in. Ik blijf vanavond weer in de camper. Dit keer wel met WiFi en tv. Hahaha.

Eindstand
Gereden 50 meter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 13210

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: