Gesloten - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Gesloten - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Gesloten

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Dag 22. Airlie Beach. Gisteravond hebben we nog tot laat buiten gezeten. De temperatuur was ideaal. Voor onze camper, naast het zwembad, staat een mangoboom. Voor dit jaar is het onze kerstboom. Als het donker is hoor ik vreemde geluiden uit de mangoboom komen. Huh... Ik ken die geluiden niet zeg ik tegen Anneke. Het lijkt wel gesnurk. Opeens komt er iets vreemds uit de boom. Kijk, kijk zeg ik wat is dat??? Anneke gaat kijken. Ik blijf op een afstand naar Anneke kijken. Opeens komt er een tweede dier uit de boom gekropen die meteen naar een andere boom rent en naar boven klimt. Anneke doet haar lichtje van haar iPhone aan. Ik zie een dier die ik nog niet eerder hier had gezien. Het lijkt wel een wasbeer. Is het een wasbeer vraag ik. Nee, het is een possum zegt Anneke. Kijk hoe brutaal die is. Hij blijft mij gewoon aankijken. En opeens rende die weg. Anneke loopt de possum nog achterna maar iet hem niet meer. We praten nog even na over de dag en de dag van gisteren. Opeens zie ik een possum op een meter afstand naast mij. Volgens mij had hij niet eens door dat ik er zat. Heel relax liep hij weer verder en verdween in het donker.

Het is 06:00 uur als we opstaan. We gaan vandaag naar Bowen, 112 km hier vandaan. Om 9:30 uur vertrekken wij. Het is 32,5 graden en het is half bewolkt. Vanaf nu gaan we geen honderden kilometers meer maken. We gaan per dag bekijken wat we gaan doen. Op Lonley Planet leest Anneke dat je daar kan snorkelen. En wie weet zien we daar vissen dus ik heb er zin in. We rijden op de A1 richting Bowen. Om 10;05 rijden wij Withsunday region binnen. Ogen schieten weer tekort. Ik blijf filmen en ik blijf foto's maken. Een heleboel bergen gezien. Man o man. De ene berg is nog mooier dan de ander. En iedere keer als we de weg afdalen dan komt er weer zo'n berg op je af. Het blijft indrukwekkend. We rijden Bowen binnen. Bowen is in 2012 benoemd tot de vriendelijkste stad. Echt een prachtig stadje. Je ziet in de parken mensen picknicken, kinderen die spelen. Dus dit is kerst in Australie. Wij vieren het graag met jullie mee. We gaan naar Horshoebay. Voordat we er zijn zien we nog een ander strandje. We parkeren de camper, pakken onze tassen en lopen naar het strand. In de verte zag ik al mensen met snorkels zwemmen. Ik neem mijn duikbril en snorkel mee hoor roep ik naar Anneke. Moet die van jouw ook mee. Ja doe maar hoor ik. De tassen op een rots gezet en ik ga meteen met duikbril het blauwe water in. Het water voelt warm aan. En als ik warm bedoel bedoel ik echt warm. Ik doe mijn duikbril op en ga meteen onderwater. Anneke ligt nog in het water te dobberen. Het water is hier zo zout dat ik gewoon op het wateroppervlakte blijf drijven. Al gauw zie ik wat visjes. Hele kleine visjes hoor. Niet veel bijzonders. Schat, roep ik naar Anneke, hier zie ik hele kleine visjes. Je moet dan wel goed kijken hoor. Anneke zwemt naar de kant en pakt haar duikbril met snorkel. Ze komt ook kijken. Achter mij ligt een rots en Anneke gaat daar kijken. Ze komt boven water er roept, hier zijn grotere vissen. Ik dus met mijn gopro heen om het te filmen. Helaas heeft de gopro niet de mogelijkheid om in te zoemen. Ik zag de vissen wel met het oog maar op mijn scherm niet. Jammer. Toch iets te klein. Prachtig waren die vissen. We zagen vissen met een zebraprint, vissen met een stip op de zijkant en ga zo maar door. Ik ben door het dolle heen. Er komt weer een wens van mij uit. Anneke ziet verderop nog een rots. Het is zo'n 25 meter zwemmen. Ik blijf nog even bij de eerste rots om de vissen te bewonderen. Ik zie dat Anneke de rots heeft bereikt. Ze zwaait en maakt het alles oké gebaar die wij bij de duikcursus hebben geleerd. Ze zwemt weer naar mij toe. Enthousiast vertelt ze wat ze heeft gezien. Ik heb een school vissen gezien en die gestreepte vissen die we hier zagen zijn daar groter. We zwemmen samen daar naar toe. Wat ik daar zag........ Een school vissen die alle kanten opgingen toen ik hun richting op zwom, de gestreepte vissen waren hier veel groter ga zo maar door. Mijn dag kan niet meer stuk. Ik heb tussen tropische vissen gezwommen. Wat ben ik blij. Wat zijn WIJ blij. Zo opgedroogd door de zon en nu op zoek naar Horseshoe Beach. Dit was nog geen kilometer verderop maar de zee was daar een stuk onrustiger. Ik ben onder een palmboom gaan zitten en Anneke is nog het water in gegaan. Volgens Anneke was het water hier een stuk warmer. We hebben samen nog iets van 20 minuten onze ogen dicht gedaan onder de palmboom. Oké nu naar de Big4 camping. Waaaaat.......gesloten omdat het kerst is?????? Dan maar op zoek naar een andere camping. Pffff...... Die ook al dicht....... We gaan dan maar richting de snelweg rijden..... Hee een Top toerist camping. Neeeeeee........ Ook dicht. We gaan maar richting Airlie Beach rijden want misschien vinden we daar een camping. Hèhè. Een camping verderop. Uhhhhhhh...... De camping is na 4 km op een onverharde weg te bereiken. Dat gaan we maar niet doen. Keren maar. Nog 20 km voor Airlie Beach. Yes.... Weer een Big4 camping. Jeetje hee. Alweer dicht. Op Airlie Beach vinden we zeker een camping en anders slapen we op een parkeerplaats. We kunnen koken, de koelkast werkt en de vriezer ook dus wat is het probleem. Nog een camping...en ja hoor, die is open. Ingecheckt en weer even een praatje gemaakt met de vriendelijke vrouw achter de balie. Het is een topcamping. Er komt een medewerker je helpen met het inparkeren van de camper en je krijgt uitleg waar alles is zoals de douches, zwembaden etc. Het is druk. Bijna alle plekken zijn bezet. Maar dat is zo leuk. Het doet ons denken aan een camping op Bakkum met al die Amsterdammers. Heerlijk gewoon.

Nog even napraten over de middag met een heerlijk koud biertje. Vanavond gaan we kijken in Airlie Beach want we willen een paar excursies doen zo willen we naar Withsunday, Frasser island en natuurlijk duiken op de Great Barrier Reef. De camper is netjes geparkeerd dus we gaan lopen. Het is heerlijk weer om te gaan lopen. Het is een wandeling van 4 km heen en 4 km terug. We zijn in Airlie Beach. We hebben daar een aantal winkels gezien waar we terecht kunnen. Anneke laat mij ook the Airlie Beach Lagoon zien. We gaan, via een klein overdekt winkelcentrum daar naar toe. Wow, wat is dit. Twee gigantische zwembaden toegankelijk voor iedereen en voor niets. Omringd door palmbomen. Vanaf het zwembad hoor je de golven van de zee. Van boven loop je direct naar het strand toe. Ik wil hier morgen heen zeg ik tegen Anneke. We blijven nog een half uurtje aan het zwembad zitten met onze voeten in het water. We pakken onze flessen water en drinken nog wat. Nog even een paar trekjes aan onze elektrische sigaret. Hahaha..... Komt er een lifeguard. Uhhh....Sorry mensen maar jullie mogen hier niet roken waarop ik zeg dit is een elektrisch sigaret hoor. Oh sorry maar aan de overkant zag ik inzet lampje branden en ik zag rook. Hahaha. Horen we een man in het water zeggen tegen zijn zoon, dat is de nieuwe generatie rokers. Hahaha....geweldig toch. Morgen gaan we onze excursies boeken en dan heerlijk chillen in the Lagoon en daarna naar het strand. We hebben er zin in. We lopen verder het dorpje in. Anneke ziet een Mac Donalds en heeft trek in een quater pounder menu. Ik neem een black angusburger menu die we buiten hebben opgegeten. En nu gaan we echt terug naar. De camping. We moeten nog 4 km terug. Op de camping hebben we nog tot 23:30 uur buiten gezeten.

Kilometerstand
Gereden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 13188

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: