Kiwi - Reisverslag uit Townsville, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Kiwi - Reisverslag uit Townsville, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 December 2015 | Australië, Townsville

Dag 21. Ayr. Het is 06:00 uur als we wakker worden. Ik ga aan tafel zitten en doe de pliche omhoog. Ik kijk naar een schilderij. Wat is het toch mooi hier. Ik kijk naar een boomrijk omgeving en daarachter een gigantische berg. Ik zie en hoor de exotische zingen en vliegen. O, om o wat geniet ik intens. Samen drinken we buiten twee bakken koffie. Ik zie dat Anneke intens geniet van de natuur. Dit is echt haar ding. In het midden van de natuur staan. Schat ik doe het voor jou zeg ik tegen Anneke dus zullen we straks een rondje op het terrein lopen. Ze glundert. Graag zegt ze. Anneke heeft gisteravond toen het donker was nog tot laat buiten gezeten. De verlichting van de camper moest aan omdat de kangoeroes zich aangetrokken voelen tot het licht. Ze komen. Ze gluren op 3 meter afstand naar het licht. Anneke zit muisstil op haar stoel en kijkt naar ze. Ze kijken Anneke aan maar springen niet weg. Een paar meter verder ziet Anneke andere kangoeroes springen. Ze komt heel stilletjes binnen en fluistert wat ze allemaal heeft gezien. Ze gaat weer terug en blijft nog een tijdje buiten zitten. Oké even snel douchen en dan kunnen we. Ik moet zeggen dat de douches en de toiletten op deze camping super schoon zijn. Zo..... We kunnen. We lopen weer naar het meer toe. We worden in de gaten gehouden door de kangoeroes. Op een afstand van 10 meter laten ze je toe maar bij minder dan 10 meter draaien ze zich om en springen weg. Ook een prachtig gezicht hoor. Links en rechts zien we ze. Ze zitten overal. Wat een mooie beesten zeg. Tot ziens vriendjes. Om 08:15 uur verlaten wij deze prachtige camping. Een aanrader voor iedereen, camping Giru's & Co. In Giru, net onder Townsville. Onderweg zien wij veel mangobomen. Geweldig om te zien. Ik ben dol op mango's en ken ze alleen van de schappen bij de Jumbo. De koeien die ik eerder noemde in mijn verslag zingen koeien maar stieren. Ze worden de Senepoll Bulls genoemd. We kwamen er weer een paar tegen onderweg. Wat een kracht stralen deze Bulls uit zeg. We gaan binnen door richting Ayr zegt Anneke. Lijkt mij leuk om via de wijkjes naar Ayr te rijden. Tuurlijk zeg ik. Niet lang daarna komen we op een onverharde weg. Ik wil nu een stukje rijden, zeg ik tegen Anneke. Oké. We wisselen even van stoel. Wel even wennen hoor om rechts van de auto te zitten. Met een slakkengang rijd ik de onverharde weg op. Na een paar kilometer kunnen we niet verder omdat de weg hier eindigt in water. Waarschijnlijk laten mensen hier hun boot te water omdat wij een een paar SUV's zagen met een trailer. 1 van die SUV had een trailer met daarop een boot. Het is een moerasgebied waar we nu zijn lees ik op een bordje. We keren om en rijden terug. Anneke neemt het stuur weer over. We zien verderop een fabriek staan. Ik lees op een bord dat ze hier rietsuiker maken. Oké, vandaar hectares riet aan de kant van de weg. Anneke leest net dat dit gebied bekend staat om zijn rietsuiker, meloenen en mango's.

Daar beach..... Links af. We gaan naar Alva Beach. We rijden eerst door een wijkje. Wat een huizen staan hier zeg. De 1 nog groter dan de ander. En die gazons. Allemaal, maar san ook echt allemaal strak gemaaid!!! Het lijkt wel kunstgras. We zijn er. Alva Beach Foreshore. Ik lees dat het strand is aangelegd met behulp van de gouvernant van Queensland. Hier leggen de schildpadden hun eieren. We lopen het strand op en kijken om ons heen. We zien alleen een vrouwelijke strandwachter op haar quad zitten en een gezinnetje die aan het vissen is. We lezen dat het water 27 graden is. We leggen ons handdoeken neer en chillen wat. Even in hèt water. Wat voelt het water lekker warm aan zeg. Niet veel later zien wij pelikanen echt op 3 meter afstand voor ons vliegen. Ze strijken neer in het water. Echt op vijf meter afstand van ons. Anneke maakt meteen wat foto's. We hebben eerder pelikanen hier in Australie gezien maar van zo dichtbij......wat een mooie beesten zeg. We genieten. Verderop zien wij vier mannen die hun netten uitgooien. Ze lopen naar de pelikanen toe. Jammer genoeg schrikken ze hiervan en vliegen weg. Wij gaan ook. Op zoek naar een camping. Dit keer een Big4 camping. Yes. Daar. We checken in. Ik maak weer het gebruikelijke praatje met de dame achter de balie. Even een algemeen praatje. Ze geeft mij nog een complimentje hoe ik Engels spreek. Ik zeg haar dat we uit Nederland komen. Zegt ze........ Oh i thought you're a Kiwi. Huh.... Kiwi??? Dacht ze dat ik uit Nieuw Zeeland kwam. Hahahaha.

Eindstand 58435 km
Gereden 99 km

  • 24 December 2015 - 16:11

    Lou:

    Als ik dit lees kan ik het zo voor me zien. Goed geschreven bro. Enjoy....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 13186

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: