Toch nog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Toch nog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Toch nog

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 31. Mirani. Het is 7:30 uur als we wakker worden. Vannacht zijn wij ook nog wakker geworden om de stoelen binnen te zetten. Het regent nog steeds dus de plannen zijn gewijzigd. Vandaag zouden we een aantal stranden bezoeken in Norh en South Mackay maar gezien het weer doen we het toch maar niet. Vandaag rijden wij richting Rockhampton, zo'n 320 kilometer hier vandaan. Anneke kijkt nog snel even de kaart want ze wilt een D-tour doen want we zijn tenslotte toeristen. Om 09:00 uur vertrekken we, in de regen. We gaan naar Rockshampton. Dit is ongeveer 329 kilometer van Mirani. Onderweg blijft het regenen. Via de achteruitrijcamera zien wij hoe het water op het wegdek blijft liggen en omhoog spat. De rivieren en de beekjes die wij onderweg tegenkomen zijn nu gevuld met water. Eindelijk zien we het water stromen door de rivieren. Een prachtig gezicht. Via Marlborough willen we naar Rockshampton. Hoe zuidelijker wij rijden hoe minder hard het gaat regenen. Hè eindelijk de ruitenwissers kunnen weer uit. Aan de kant van de weg zien wij een bord. Capricorn Caves met daarop een dame in een grot. Zullen we die gaan doen vraagt Anneke. Tuurlijk doen wij die zeg ik. We rijden het dorpje the Caves binnen. Oké dan, rechtdoor naar de Capricorn Caves en linksaf naar de National Park Mt. Etna. We gaan eerst de grotten bekijken. We parkeren de auto speciaal voor campers en caravans en lopen naar de receptie toe. Daar zien we dat we met alleen met een gids de grotten mogen bezoeken. Daar hebben we echt geen zin in. Of we doen het zelf of we doen het helemaal niet. We gaan wel naar de Natinal Park Mt. Etna. We lopen weer naar de camper en rijden terug. Oké schat rechtsaf en dan gaan we naar Mt. Etna. Nee hè............een onverharde weg die heel steil bergopwaarts gaat en er staat niet aangegeven hoeveel kilometer rijden het is voordat we er zijn. Laten we het maar niet doen hè zegt Anneke. Verstandig besluit zeg ik. We gaan weer terug naar de Bruce Highway richting Rockhampton. We lezen op een bord dat Rockhampton dat het Beef Capital of Queensland is.

We nemen de afslag Yeppoon. Neeeeee........niet je poen. 10 kilometer voor Yeppoon zien we af en toe de zo'n verschijnen. We zien weer een bord met mooie witte stranden. Daar gaan we heen zeg ik. We gaan naar Rosslyn Bay. We parkeren de camper aan de kant van de weg en lopen vrijwel direct het strand op. Het is nog steeds bewolkt maar de temperatuur is perfect. Ik denk dat het ongeveer 28 graden is. Heerlijk gelopen op jet strand met natuurlijk de voeten in het water. Het water is echt warm. En het windje maakt het nog aangenamer. Zo lekker uitgewaaid, we gaan weer terug want we willen naar Rockhampton. We rijden weer terug en we hebben trek. We moeten ook nog boodschappen doen want ons water is op. Ik gebruik alleen water uit de kraan om te douchen en om af te wassen. We doen boodschappen bij de Spar. Ik koop nog een cd van Toto want hier in de bergen hebben we geen radio. Hee..... Fish en Chips. Heerlijk verse vis met patat gegeten en koffie gedronken. Hè heerlijk was het. Nog een sigaret voor de camper gerookt en we gaan. Wat lezen we daar......Emu park. Wat gaan we doen vraagt Anneke. We gaan er naar toe zeg ik. Wie weet zien we wel een Emu. Blijkt het gewoon een dorpje te zijn. Hee. Een caravanpark. Die pakken we. Oké inchecken. De camping op zijn plek en alles aansluiten. Ik sluit de stroomkabel aan en ja hoor......de geschiedenis herhaalt zich. Ik gooi het klepje open, blijkt er een salamander bij de aansluiting te zitten. G@&€?!/. Anneke, sluit jij die kabel ff aan. Ze doet de klep open ziet de salamander zitten en wat denk je...........wilt e een foto maken. Oké alles is nu aangesloten en nu even chillen. Anneke is al druk bezig met foto's maken. We horen in de verte de zee. Even een rondje lopen vraagt Anneke. Tuurlijk zeg ik. We lopen op het geluid af en ja hoor de zee. Achter de camping is een strand. We lopen weer op het strand. We zien twee vissers. We lopen natuurlijk richting het water en natuurlijk de voetjes in het water. Spreekt een visser ons aan en zegt there's to manny water between the fishes. Ik ging helemaal stuk. Links van ons zien we dat een andere visser beet heeft. We wachten want we willen zien wat hij gevangen heeft. Hij heeft een stingray te pakken. Dat is de vis die Steve Erwing gedood heeft. Anneke maakt natuurlijk weer wat foto's en de visser ook. De lijn snijden de vissers stuk want ze willen niet dat de scherpe punten van de Stingray hun raakt. Voorzichtig duwen ze de Stingray met hun hengel de zee in.

We lopen weer terug naar de camper. Anneke hoort geritsel in een boom en kijkt of er een vogel in de boom zit. Niets. We zetten net twee stappen en ik hoor weer geritsel uit dezelfde boom. Wat is dat nou? Ik kijk omhoog en wat zie ik...................een Flying fox. Krijg nou wat zeg ik......eindelijk zie ik er 1 van dichtbij op z'n kop in een boom hangen. Ik roep Anneke en ze maakt snel een foto. Ze loopt onder de boom om een beter foto te krijgen en wat denk je gewoon die boom vol met Flying foxes. Ja, maar ook de bomen er naast vol met die beesten. Ongelofelijk. Wat ik in Sydney vier weken geleden niet heb kunnen zien zie ik nu hier in Emu park. We gingen voor een Emu en we zien ongelofelijk veel, Flying Foxes. Te gek gewoon weer. Anneke verheugd zich er nu al op wanneer het schemerig begint te worden want dan vliegen ze met z'n allen uit de bomen. Ik bekijk het wel vanuit de camper. Hahaha.

Gereden 421 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: