Croc - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Croc - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Croc

Blijf op de hoogte en volg Robert

04 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 32. Emu Park.
Gisteravond buiten heerlijk koffie gedronken en gewacht totdat het schemer werd. Vanaf de camper zag je al een paar flying foxes van de ene boom naar de andere boom vliegen. Wat zijn ze groot zeg. Er vlogen steeds meer flying foxes in de lucht. Ze maken een lawaai. Niet normaal. En dan opeens........... Wel honderden die uit de boom vlogen. Ik heb het snel met mijn telefoon gefilmd. Ze bleven maar rondjes vliegen. Wat is dit indrukwekkend zeg. Op zoek naar voedsel (mango's) vlogen ze over ons heen. Honderden hoog in de lucht en een enkele, naar mijn gevoel net boven ons. Anneke zie je gewoon genieten en ik......... Ik vind het prachtig hoor zo lang ze maar hoog in de lucht vliegen. Die paar die net over ons heen vliegen uh......dat vind ik iets te veel van het goede dus wat ga ik doen......koffie maken voor Anneke want vanuit de camper zie ik het ook.

Het is 6:30 uur en het regent. Vandaag blijven we hier in de buurt. We gaan naar een crocodile farm. Het moet hier ergens in de buurt zijn omdat ik onderweg een bordje tegen ben gekomen. We gaan richting Yeppoon. We zien het bordje Detour dus die nemen we dan maar. We rijden de bergen in en natuurlijk zien we weer hoe prachtig Australie wel niet is. Prachtige bergen gezien en gigantische palmen. Australie blijft je verrassen. We rijden langs de Keppel Islands. Prachtig om aan de andere kant van de oceaan de eilanden te zien. Onderweg hebben we geen borden gezien van de crocodile farm. We gaan op zoek naar een informatiecentrum. We vinden er vast wel 1 in Rockhampton. Onderweg rijden we over de FitzRoy river. De Fitzroy river is in Rockampton bekend omdat hij dwars door de stad loopt. Daar, naast de begraafplaats een informatiecentrum. We lopen naar binnen en pakken wat folders. De farm, Koorana, is inderdaad hier niet zo ver vandaan. Op de folder zien we ook dat we een krokodil mogen vasthouden. Weliswaar een kleintje maar toch. We rijden er naar toe. Yes......rechtsaf Koorana crocodile farm en restaurant. Je kan er ook crocodile steak eten. Dit gaan we dan ook echt doen. We rijden een onverharde weg op en zien rechts van ons twee kangoeroes. Dit begint al,goed. We lopen naar de balie en betalen de entree. Om 13:00 uur begint de rondleiding. Op de menukaart staan er verschillende menu's met krokodillenvlees. Omdat we net hebben gegeten wachten we er nog mee. We lopen wat rond en zien buiten al wat krokodillen. We zien het niet goed omdat ze onderwater liggen. Het is 13:00 uur. Een vrouw verzoekt ons om aan tafel te zitten en vertelt wat over de krokodil. Echt heel leerzaam. We krijgen daarna een dvd te zien en daarna lopen we naar buiten. Even voor de duidelijkheid, het is geen dierentuin maar een boerderij waar krokodillen gefokt worden voor onder andere consumptie. Vandaag hebben we geluk. Een female crocodile heeft eieren gelegd die ze gaan weghalen. De male crocodile leiden ze af en drie anderen gaan op de female af. Twee van hen binden de bek van de female vast en de ander gaat de eieren ophalen. Dit gaat niet zomaar want de eieren moeten in de zelfde houding neergelegd worden als dat ze uit hun nest komen. Er worden meer dan vijftig eieren opgehaald. We mogen nog aan de eieren voelen. Het voelt ribbelig aan dus niet als de ei van een kip. Ze gaan de krokodillen voeren. Geweldig gezicht. De vrouw die de rondleiding geeft vertelt zoveel over de krokodillen. Ze vertelt het vol met passie. Nadat de krokodillen gevoederd zijn lopen we terug naar de plek waar we begonnen. De vrouw komt met een kleine krokodil die we mogen vasthouden. Z'n bek hebben ze we
Vast getapet. Jet was voor mij weer een bijzonder moment. Eerst een kangoeroe geaaid op Daydream Island en nu hier bij Koorana een krokodil vastgehouden. Zie Facebook. De rondleiding is afgelopen. Van al die krokodillen krijg je honger dus Anneke en ik naar de toonbank. Two crocodile steaks please. Blijkt de keuken vanaf 13:00 uur gesloten te zijn. Zo jammer dit. Volgende keer beter. Dit was weer een geweldige dag.

We rijden weg en rijden richting Byfield. Eerder bij de informatiecentrum hebben we ook een folder gepakt van Cooberrie Park. Op Cooberrie park kan je een kangoeroe voeren, een slang vasthouden maar ook een Koala kan je daar vasthouden. Dat wil ik. Morgen gaan we daar naar toe. We zoeken in de buurt een camping op zodat we daar op tijd kunnen zijn. We vinden een camping in Yappoon. Een camping met uitzicht op het strand. Heerlijk gewoon. We parkeren de camper, eten een noodelsoep en lopen nog even op het strand met, jawel de voetjes in het water natuurlijk. Het begint weer te spetteren dus helaas zitten we vroeg in de camper. Ik heb zin in morgen. Ik weet nog niet of ik een slang zal vasthouden. De koala wil ik zeker vasthouden en de kangoeroe wil ik zeker voeren.

Gereden 231 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 13277

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: