Padden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Padden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Padden

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 33. Gladstone. Vandaag heerlijk tot 7:45 uur geslapen. Anneke is wat eerder opgestaan en zit al buiten. Ik ie dat de zon volop aanwezig is. Eindelijk weer zon. Rustig opgestaan, koffie gemaakt en heerlijk buiten gedronken. We vertrekken om 10;00 uur van de camping. Voor ons doen aan de late kant maar Cooberrie park gaat pas om 10:00 uur open en het is vanaf de camping maar iets van 30 minuten rijden. Zo klaar voor vertrek. Ik geef de sleutels van de douches bij de receptie af en we rijden richting Gladstone. Het is 10:30 uur als we bij Cooberrie park zijn. Cooberrie park ligt 15 minuten van Yeppoon vandaan. We parkeren de camper en zien op de parkeerplaats een aantal pauwen lopen. Voor de aussies natuurlijk heel bijzonder maar voor ons Hollanders natuurlijk niet. We lopen naar de entree toe en horen van de man achter de balie dat hier ook dieren rondlopen die we mogen voeren. Ook horen we van de man de er een Emu op het park loopt die nogal opdringerig kan zijn. Gewoon met je armen slingeren en dan gaat het beest vanzelf weg. Hou je armen wel laag anders denkt ie dat je hem eten wilt geven. Ik koop 2 zakken voer. We lopen het park binnen en zien een aantal aquariums met daarin reptielen. Anneke is alweer druk bezig met foto's maken. Hahaha. Verderop zien we wat kooien met kaketoes erin. Uhhh..ik heb ze in het wild gezien. Niet echt veel bijzonders dus. We lopen door een hek en zien wat dieren los lopen waaronder Emu en................Yes......Kangoeroes.. Ja gewoon los hè. We lopen meteen op ze af. Wat een prachtige beesten zeg. Ik doe het zakje open en doe wat voer in mijn hand. Anneke blijft ondertussen foto's maken. Ik loop op de kleinste af en begin deze te voeren. Wat een bijzonder moment weer. Achter mij loopt de grootste kangoeroe. Zonder dat ik het door heb sloop hij achter mij aan. Hij wilde ook wat voer hebben. Ook de grootste kangoeroe heb ik gevoerd. De Emu heeft mij de kangoeroe ken voeren en wilt ook. Ik ie het beest op mij aflopen. Ik slinger we met mijn armen maar hij blijft op mij aflopen. Uhhhh... Schat.......zeg ik. Haal jij dat beest van mij weg. Anneke is ondertussen ook druk bezig met voeren en geeft de Emu ook wat voer. En dat voelde ze. Ze prikken echt hard met hun snavel zegt ze nog. We lopen verder en zien koala's. Je mag ze vasthouden voor 20 dollar per persoon. Dat gaat mij iets te ver zeg ik tegen Anneke. We doen het dus niet. Verder in het park nog wat krokodillen gezien, een dingo, wat kaketoes in verschillende kleuren en de kasoeari. De Kasoeari is de gevaarlijkste vogel ter wereld em. waarschijnlijk ook, samen met de Emu de lelijkste ter wereld. Wat heeft dt beest een poten zeg. Groot en breed. Na een aantal uren gelopen te hebben houden we het voor gezien. Een heel leuk park en natuurlijk als hoogtepunt het voeren van de kangoeroes natuurlijk. We rijden naar Gladstone. We gaan op zoek naar een informatiecentrum omdat we nog wat excursies willen doen. We rijden Gladstone binnen. Een stad van de kolenmijnen. Dat zie je meteen als je Gladstone binnen rijdt. Daar een I. We moeten richting het centrum om bij het informatiecentrum te komen. Daar linksaf de brug over. Hè.... Road closed. We zien dat ze bezig zijn met de brug. Dan maar op zoek naar een camping. Niet veel later zien we een camping. We zien veel stacaravans en heel veel oude mensen op de camping lopen. Het is er erg rustig. Later op de middag zien we nog een paar mannen het terrein oprijden. Hun gezichten zwart van het roet en hun kleding ook. Waarschijnlijk komen ze net van hun werk af. Na het eten lopen we nog wat maar de camping is te ver van het centrum vandaan. We zitten nog wat buiten voor de camper. Het is snel donker. Onze camper staat voor de douches. Ik ie bij de douches wat opspringen. Huh.... Zijn dat sprinkhanen. Anneke gaat kijken en ik kijk hoe Anneke kijkt. Ik zie Anneke al druk foto's maken. Wat is het vraag ik. Padden zegt Anneke. Ik zeg welterusten.

Gereden 199 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 13203

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: