Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Zoo

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 41 Beerwah. Vandaag gaan we naar the Australian Zoo van de bekende Steve Irwin. Gisteren vertelde de vrouw achter de balie dat ze voor ons E-tickets kon regelen voor de Zoo. Ik kon ze vandaag vanaf 08:00 uur ophalen. Ik ben daar om 08:30 uur. Ze is nog in gesprek met een andere dame doe vertelt dat ze gisteravond een python onder haar auto zag van een meter lang. Pffff........dacht ik bij mij zelf. Zegt de eigenaresse dat ze weet dat er een python is omdat haar kleinzoon vorig weekend een python op de camping heeft gezien. Gauw wegwezen hier dacht ik. Helaas heeft ze problemen met het uitprinten van de e-tickets. No worries zeg ik nog tegen haar. Hahaha. Ik pas mij snel aan in dit prachtig land. We gaan richting Beerwah. Al snel rijden we op,de Steve Irwin road. Het is nog geen half uur rijden vanaf de camping. Er is nog genoeg parkeerplaats dus we pakken meteen twee parkeerplekken. Ja.......zo lang is de camper. Voor ons zie ik een bus rijden van greyhound. Wat een hoop mensen komen uit die bus zeggen en ze lopen allemaal richting de kassa. Om 09:00 uur gaat de Zoo open. Wat een rijen mensen zeg. Ik ben achteraf blij dat we geen e-tickets hebben gekocht wat die rij was langer dan onze rij. Het wachten valt mee. We gaan rechtsaf richting de reptielen. Er staat ook aangegeven waar ze leven. De meeste beesten die we gezien hebben leven gewoon hier in Australie. Geweldig toch. We lopen richting de koala's. Wist je dat ze gemiddeld 22 uur per dag slapen. Als we ze zien liggen ze ook, het is eerder zitten, in de boom te slapen. Het zijn zulke mooie en lieve beesten. We gaan naar de kangoeroes. En we kunnen en mogen ze weer aaien. Anneke wilde graag een bruin/rode kangoeroe aaien. Dat heeft ze in deze Zoo dan ook gedaan. Het blijven mooie, lieve beesten. Ik heb er natuurlijk ook een paar geaaid. We lopen verder en zien weer een paar koala's en wat denk je............die mochten we aaien. En dat hebben we dan ook gedaan. Ze voelen zooooooooo zacht aan. Ze deden hun ogen open en gingen weer verder slapen. Zo, weer iets wat ik van mijn bucketlist kan afstrepen. En nu de crocodile show waar iedereen voor is gekomen. Eerst een optreden van Bindi gezien, de dochter van Steve Irwin. Ze zong een paar nummers. Niets bijzonders hoor. En toen begon de show. Wat een geweldige show was dat zeg. Het begon eerst met papegaaien en kaketoes die gewoon door het publiek vlogrn. Af en toe had je het gevoel dat je moest bukken. Daarna kwamen de roofvogels die ook over het publiek vloog. Waanzinnig gewoon. Daarna kwam de crocodile show. Een geweldige show met de kinderen van Steve Irwin, Bindi en Robert. It is AMEZING hoorde je heel vaak. Na de show lopen we nog wat rond. We zien oudere andere wombats, dingo's en nog veel meer. The African wildlife slaan we over want olifanten, giraffen enz. hebben we al vaak genoeg gezien in Nederland. Wat zo bijzonder aan deze dag en deze Zoo maakt is dat wij dieren hebben gezien die hier in Australie leven en op plekken waar wij zijn geweest. Voor ons was deze Zoo dus heel bijzonder. We hebben vijf uur in het park gelopen als we weggaan.

We willen nog 1 tripje doen en dat is naar de Glass house mountains. We rijden er toch langs dus waarom niet meteen. Via het plaatsje Beerurrum gaan we naar the Glass house mountains. Wat een prachtig gebied zeg. Prachtige bergen en rotsen die uit de bergen steken. We rijden heel hoog de bergen in en dat merken wij weer aan onze oren. De oortjes maar weer klaren. Bij de Glass mountains Lookout kijken we naar een zestal bergen. Wat is het WEER adembenemend zeg. We blijven nog even op deze plek en we genieten WEER. We moeten nu gaan want het is al laat in de middag en we moeten nog een camping vinden. We moeten dus echt richting Brisbane rijden. We rijden de snelweg op richting Brisbane. Pfffff..... Brisbane ligt niet ver van Sydney dus dat kan alleen maar 1 ding betekenen. Uhh...... We kijken elkaar aan en zeggen, ik heb helemaal geen zin om naar Brisbane te rijden kom we rijden terug. We pakken de sunshine coast. Hup van de snelweg af en we rijden terug richting de sunshine coast. We gaan naar het plaatsje Caloundra. Een plaatsje aan de kust. We rijden Caloundra binnen. Wat een prachtig stadje zeg. Een winkelcentrum en daarachter het strand. Het lijkt erg op Noosa Heads. Maar we moeten echt op zoek naar een camping. Geen bordje te zien. Eindelijk een bordje. En de camping ligt nog gunstig ook. Vlakbij het winkelcentrum en het strand. Nee hè............VOL. We verlaten Caloundra city en rijden Pelican Waters binnen. Huh....volgens mij heb je hier geen camping. Een prachtige villawijk. En alle villa's liggen aan het water. Terugrijden maar. We rijden een andere wijk binnen. Bellvista. Dit gaat hem ook niet worden want ook dit is een villawijk. We rijden terug en we zien weer een bordje met een caravan. Het ligt jammer genoeg ver uit het centrum en het strand. Er is plek. Gelukkig maar want over een uur is het al donker. We zitten nog in Caloundra en rijden morgen richting Brisbane.