15% - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu 15% - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

15%

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 Januari 2016 | Australië, Sydney

Dag 42. Tweed Heads. Gisteren laat in de middag nog een gesprekje gehad met de buurman. Ik moet je zeggen dat het camping leven HIER, mij uitstekend bevalt. Ik moet er niet aan denken om in een hotel,te zitten. De buurman, een echte Aussie kwam even een babbeltje met ons maken. We vertelden hem hoe geweldig wij dit land vonden en waar we allemaal naar toe zijn geweest. Hij en zijn vrouw reizen al 4 jaar door Australie. Ik weet niet wat voor werk hij doet of dat hij überhaupt werkt maar ik bewonder hem en zijn vrouw. Ik vertelde hem dat wij binnen 5 jaar willen terugkeren maar dat we dan de westkust willen doen. Hij gaf ons als tip mee om tussen mei en augustus te reizen omdat het dan minder winderig is en minder warm. Het is dan winter in Australie en de temperatuur is dan gemiddeld 25 graden. We houden deze tip zeker in ons achterhoofd. Het is 6:30 als we wakker worden. Het is zonnig en er is geen wolkje aan de lucht. Heerlijk weer. Vandaag gaan we naar Brisbane. We vertrekken om 8:30 uur van de camping. We pakken de snelweg. Brisbane ligt ongeveer 80 kilometer hier vandaan dus we zijn er zo. We pakken de Pacific Highway om naar Brisbane te gaan. We naderen Brisbane. We kijken elkaar aan. Willen we dit wel? Uhhhh....NEE,!!!!! Anneke wilt de drukte niet in en ik wil niet naar Brisbane omdat het niet ver van Sydney ligt en bij Sydney eindigt ons avontuur. Bah......alleen de gedachte al. Ik weet het, ik weet het, aan al het moois komt een eind. Maar goed, we hebben nog twee weken dus we gaan knallen. Voor Brisbane besluiten we richting de Gold Coast te rijden. Onderweg zien we een Detour. Die gaan we doen. Weg van de drukte en hup de natuur weer in. We gaan richting Tamborine Mountain. De weg daar naar toe is al een avontuur. Hellingen van wel 15%. Geweldig. Wat moest de camper werken zeg. En dan die afdaling. FANTASTISCH!!!!!! We zijn er. De Tamborine Natinal park. We Parkeren de camper en gaan wandelen in het regenwoud. Geen aangelegde paden maar alles puur natuur. Kicken gewoon. En die bomen. De boomstammen die wij gezien hebben hadden wel een diameter van zeker 3 meter als het niet meer is. Het was een korte wandeling van 2 kilometer maar het was prachtig. We zijn weer bij de camper en rijden richting de Gold Coast naar het stadje Surfers Paridise. Surfers Paridise is echt een hele grote stad met heel veel winkels, restaurants en skylines. En het was er erg druk. Natuurlijk konden we weer geen parkeerplaats vinden dus we rijden naar het strand. Het is een kilometers lange strand. Met heel veel,geluk hebben we een parkeerplaats gevonden. Jammer genoeg een flinke eind van het centrum vandaan. We lopen naar het strand toe. In de verte zien wij heel veel mensen op het strand en bij ons maar een paar mensen en windsurfers die allerlei kunstjes uitvoerden. Een prachtig gezicht. We liggen nog wat op het strand en genieten van ons uitzicht. De blauwe zee, de prachtige lucht, de zon de surfers en ga zo maar door. Na een tijdje gaan we weer weg. We rijden weer door het centrum maar het is te druk. We vinden weer geen parkeerplaats. Dan gaan we maar verder. Weg van de kust want we zagen onderweg wel een paar campings maar we gingen er al van uit dat we er geen plekken vrij zijn want het zag er zo druk uit. We gaan via Broadbeach, Robina en Burleigh heads naar het plaatsje Tweed Heads. Grappig om het plaatsje Robina te lezen omdat de oma van Robin, haar vaak zo noemde. We hebben mazzel. We zien een bord met twee campings en 1 daarvan is een big4 camping. We melden ons bij de receptie. Sorry we zitten vol. Hè, wat jammer nou. Dan pakken we maar de eerste camping. We rijden 2 kilometer terug. De Boyds Bay Holiday park. We hebben geluk. Ze hebben nog plek. Wat een camping is dit zeg. Brede parkeerplekken, alles is echt groot hier en super super schoon. Echt een familiecamping. We staan een paar meter van de rivier af. Later op de middag lopen we naar de rivier. We zien een paar vissers en op een zandbank een pelikaan. Wat is het hier mooi zeg. Later in de middag kwamen nog drie jochies langs om de krab die ze gevangen hebben te verkopen. Jammer genoeg weet ik niet hoe je krab moet bereiden en ik kook NIET wanneer we op vakantie zijn. In de avond lopen we nog naar het centrum, tenminste dat dachten we want we zagen alleen autodealers. We liepen langs het water. Overal zie je mensen vissen en heel veel,boten dobberen op het water. De zon gaat langzaam onder dus ons uitzicht was weer top. Al met al een prachtige wandeling. Het is hier in New South Wales een uur later dan waar we gisteren waren, in Queensland. Morgen rijden we naar Springbrook, een prachtig natuurgebied. Echt ons ding.