Heel heet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu Heel heet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Sahusilawane - WaarBenJij.nu

Heel heet

Blijf op de hoogte en volg Robert

17 December 2015 | Australië, Sydney

Dag 14. Zweten. Wat was het vannacht nog warm zeg. We hebben gisteravond tot laat buiten gezeten. Op het nieuws hoorden wij dat het vannacht 27 graden is in Coober Pedy. Hoeveel graden is het dan wel niet in de camper? We slapen vannacht met de airco aan hoor zegt Anneke. Graag schat. De airco blijft aan als wij naar bed gaan. Om 1:15 uur werd ik wakker, rillend van de kou. Weet je wat ik pak het dekbed. Vanochtend hoorde ik Anneke zeggen dat ze het fijn vond dat ik de dekbed pakte wat zij had het ook erg koud. Maar goed, alles is beter dan in je eigen zweet, en als het heel erg heet is, of in andermans zweet slapen.

Zoals ik al eerder zei blijven we nog een nachtje in Coober Pedy. We hoeven pas 10:00 uit te checken dus we doen alles op ons gemak. Vanavond slaap ik ondergronds. Ik kan niet wachten. 10:50 uur rijden wij de camping uit en we rijden door het stadje. Overal zie je Aboriginals die rond het winkelcentrum hangen of onder een boompje zitten. Dit schijnen ze dagelijks te doen. Ze kijken wat rond met een agressieve blik in hun ogen. We gaan naar een ondergronds kerkje, The Catacomb church. Het kerkje ligt net buiten het kleine winkelcentrum. We parkeren de auto maken wat foto's en lopen naar binnen. Indrukwekkend hoor. Het is er binnen ook aangenaam koel. Het is er binnen 25 graden en buiten is de temperatuur al 40 graden. Waar hebben ze de airco verstop. Ik kijk wat om mij heen maar geen airco gevonden. Ik begrijp nu waarom de mensen, hier in Coober Pedy ondergronds wonen. Wij waren de enige. Ik maak nog wat foto's bij het altaar. Ik zeg nog tegen Anneke, jij bent nog nooit zo vaak achter elkaar in de kerk geweest. Eerst, twee weken gelden in Sydney en nu hier in Coober Pedy. Na ons ingeschreven te hebben in het gastenboek en natuurlijk snuffelen of er Nederlanders hoer geweest zijn, en die zijn hier geweest, verlaten wij het kerkje. We gaan zwemmen, zegt Anneke. Het is ook ontzettend warm. Anneke heeft al op de kaart uitgezocht waar hier een zwembad is. We rijden er naar toe. Shit. Gesloten. Wat nu? Dan gaan we naar een ondergronds hotel. We gaan daar alvast inchecken. Omdat de camper zo groooooooot is en wij dus niet de camper op het terrein van het hotel konden plaatsen, hebben wij de camper aan de kant van de weg gezet. Hee.... Dat is ook toevallig. Ik zie daar John's pizzeria waar ze pizza's met kangoeroevlees serveren. Overal weer die Aboriganals. Is het wel veilig om de auto aan de kant van de weg te zetten? Straks breken ze de camper vannacht nog open. Ik weet niet hoe de Aboriganals hier aan hun geld komen maar ik weet wel 1 ding en dat is dat ze niet voor een baas werken.

Anneke voelt zich niet veilig. En als de 1 zich niet veilig voelt dan gaat de ander niet proberen over te halen om het wel te doen. Weet je het zeker, vraagt Anneke nog. Dit wilde je zo graag, ondergronds slapen. Ik weet het zeker. We blijven hier niet. We gaan richting Alice Springs rijden maar eerst tanken want je weet nooit wanneer je weer een ta nkstation tegen komt. Km stand 54839. Literprijs 1,419, getankt 56,37 liter, 80,00 Aus. Dollar.
Ook bij het tankstations hingen wat Aboriganals rond. Blijf maar in de auto als ik afreken zeg ik tegen Anneke en doe de auto maar op slot.

We rijden weg en zien op het bord Alice Springs 684 km. Nog even aan de kant van de weg gestopt om foto's te maken van de Opal mijnen. Ik heb daar nog een wegwerker aangesproken omdat ik Randstad op zijn vest zag. Yeah Rendsted zegt hij. Als jullie richting het noorden gaan, en dat gAn wij ook doen, dan komen jullie wilde paarden tegen. Echt heel mooi om te zien. We bedanken hem voor de tip en rijden weg. Verder the Outback in. Om 12:45 uur is het 39,5 graden. Onderweg zien wij drie sterk vermagerde koeien aan de kant van de weg grazen. Anneke trapt op haar rem om een kijkje te nemen. Er rijdt al uren geen mens achter ons dus het kan. Waarschijnlijk schrokken ze van ons en renden verder het land op. Om 13:20 uur is het 40 graden. We zien weer een tank station. Voor alle zekerheid aftakken.km stand 55401,literprijs 1,579, getankt 36,73 liter 58,00 Aus.dollar. Om 14:15 uur zie ik op het bord Alice Springs 452 km. In de verte zien wij drie bergen die de vorm hebben van een vulkaan. Echt een mooi plaatje.

Onderweg zagen wij de wilde paarden grazend aan de kant van de snelweg. We seinen nog naar een tegenligger omdat het aan zij kant was dat ze aan het grazen waren. We zien op een bord Kulgera. Hier is de camping. Anneke besloot om toch verder te rijden, zo'n 94 km omdat net voor de afslag Alice Springs een camping is. We zien op het bord afslag naar links Alice Springs en net voorbij de afslag een road house en een camping. We zijn in Erldunda. Een camping met........,,,,ja wel, een pool. We parkeren de camper en gaan de verkoeling opzoeken. Heerlijk zo'n zwembad. Morgen gaan wij de Ayers Rock bekijken, ook wel Uluru genoemd en we gaan The Olga's bekijken, ook wel Kata Tjuta genoemd.

We gaan nu bij een Road House wat eten halen, ik hoop dat ze rijst hebben want dat heb ik al heel lang niet meer gegeten, laatste keer was in Sydney (Chinatown).

Kilometerstand 55293
Gereden 489 km


  • 20 December 2015 - 18:39

    Adri:

    Wat een temperaturen daar. Hier is het voor de tijd van het jaar ook niet koud 14 graden. Wel vervelend dat jullie niet in het ondergrondse hotel konden slapen. Maar je hebt gelijk veiligheid gaat voor alles. Zoals een echte handhaver betaamd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

This is it

27 Januari 2016

Vergoeding

26 Januari 2016

Australia Day

25 Januari 2016

Gemengde gevoelens

24 Januari 2016

Uggs
Robert

Onze avontuur naar Australië

Actief sinds 03 Dec. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 13185

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 28 Januari 2016

Aussie

03 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: